Wat is jullie mening over Derek Oglivie?

Ik weet dat een soortgelijke vraag al gesteld is en de mening was dat hij dingen gewoon van te voren al weet. Maar wat ik niet kan geloven is dat de mensen die hij een reading geeft, die iemand vaak op heel verdrietige wijze verloren heeft, hem al die info geven en dan later op tv zien dat hij doet alsof hij dat allemaal `doorkrijgt`. Daar kunnen die mensen toch niet mee accoord gaan? Kan ik me gewoon niet voorstellen. En waarom zijn er dan geen verhalen naar buiten gekomen van die mensen die hij heeft bezocht dat het nepperij is?? Ze zijn er toch bij en weten toch wat ze aan hem vertellen en wat niet? Kan me bv ook niet voorstellen dat het van een familielid is die achter de famillie om info doorgeeft voor een bepaald bedrag ofzo. Dat zou toch vreselijk zijn? Wie doet dat nou?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Er is meer tussen hemel en aarde, ik heb zelf veel dingen meegemaakt (ook met een paragnost) die echt onverklaarbaar zijn. Of Derek Ogilvie echt een gave heeft? Ik kan hier denk ik pas iets zinnigs over zeggen als ik naar een liveshow ga en ik reading krijg.

Op zich is de werkwijze van Derek anders dan die van bijvoorbeeld Char (die in mijn ogen absoluut geen gave heeft) en daarmee ook een stuk geloofwaardiger.
Het lukte Derek overigens niet om een test (om zijn gave te onderzoeken) te behalen. Hierdoor verloor hij niet alleen een stuk geloofwaardigheid (bij zijn fans), maar liep hij ook een bedrag van een miljoen euro mis. Daarnaast is het ook bekend dat Derek in het verleden een succesvol ondernemer was en enorm veel geld verdiende. Ondanks het succes, ging zijn bedrijf failliet en had hij niets meer. Wellicht is dit zijn nieuwe manier om snel geld te verdienen!

Er zijn genoeg mensen die zeggen dat ze kunnen communiceren met geesten. Helaas zijn dit vaak mensen die gebruik maken van Cold Reading en een verhaaltje vertellen waarin iedereen zich herkent. Kijk eens op internet, hier kun je veel filmpjes bekijken van mensen die de truukjes van deze nep-paragnosten duidelijk aan de kijker uitleggen en zelfs nep-readings geven aan mensen die vaak in tranen uitbarsten omdat ze echt denken dat de man contact heeft met hun geliefde. Tip: kijk eens op youtube naar de vele filmpjes van Derren Brown.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb een aflevering van Derren Brown gezien!!!!! Wauw!!! De aflevering heette seance. Echt heel indrukwekkend! Ongelooflijk dat mensen dit kunnen doen zonder het zelf te weten!!! Ontzettend bedankt voor de tip!!!!!!

Andere antwoorden (5)

Vaak is het niet dat mensen direct vertellen, coldreading is iets dat je vooral doet door de mensen te lezen en niet direct wat ze zeggen.

Iedereen laat wel eens wat vallen, bijv of het een hij of zij is enz.

Een goede uitleg staat hier:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cold_reading
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het als entertainment, waarbij je als kijker toch wel sterk vermoed dat je op alle fronten bedrogen wordt. Maar toch blijf je soms kijken, het zal de nieuwsgierigheid wel zijn.

Maar als hij begint te zeggen "dat hij iets door krijgt", dan krijg ik steevast het gevoel (door?) dat dat onmogelijk is. En denk ik dat hij het of ter plekke verzint, of dat hij via de persoon zelf (bewust of onbewust), of via via, de informatie heeft verkregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies, soort kermis attractie van weleer is het
Ik ken de goede man niet, maar ik begrijp uit je tekst dat het om een helderziende gaat.

Mijn mening, voor wat het waard is, over helderziendheid is dat het blijkbaar bestaat en dat het niet verklaarbaar is.

Ik heb het namelijk wel eens van nabij meegemaakt bij iemand die wel eens van die momenten heeft, en ik geloof helemaal niks, dus dat zegt wel wat denk ik; het bestaat!

Onbegrijpelijk, maar waar. Misschien heeft het iets met hersengolven te maken of zo. Ik zoek toch naar een natuurlijke verklaring. Blijkbaar zijn bepaalde lieden in staat om waar te nemen wat de gemiddelde mens niet kan. Dat is op zich heel goed mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
AWM
14 jaar geleden
Nee. het zijn allemaal oplichters.
Ze vergaren info achter je rug om en verrassen je daarmee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar gaan we weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeven geen oplichters te zijn. Ik durf te beweren dat de meeste mensen die dit kunnen, er zelf van overtuigd zijn dat ze echt contact hebben met geesten, of dat ze echt helderziend zijn. In die zin zijn ze dus geen oplichters. Verder vergeten we maar al te vaak dat de mens een ongelooflijk gevoelig wezen is. Niet bovennatuurlijk, nee, gewoon via onze zintuigen en onze hersenen. Neem spraak: de miniemste verandering van timbre, van ritme, van zinslengte - we merken het op. Ook al merken we niet dat we het opmerken, we merken het toch op, en we trekken onze conclusies. Op die manier weet je vaak bij binnenkomst al of je echt welkom bent - iets miniscuuls aan de uitspraak van "wat leuk dat je er bent", iets miniscuuls aan de lichaamshouding, iets miniscuuls aan de snelheid waarmee de ontvanger een stapje opzij zet om je binnen te laten - daaraan weten we meteen of we echt welkom zijn, of dat we juist beter na 20 minuten kunnen opstappen. Dan denken we wel dat we een zesde zintuig hebben dat "de atmosfeer" waarneemt, of de gedachten van de ander - in werkelijkheid zijn het onze gewone zintuigen.
Maantje, op televisie zie je alleen maar de opnamen die er goed uitzien, of wel ,die gelukt zijn.
Hierdoor krijg je een vertekenend beeld.
Het lukt ook wel eens niet, maar dat zie je niet op t.v.
Verders denk ik dat het meeste wel echt is.
Ik kijk er ook vaak naar en weet hoe het gaat in dat wereldje, ook bij Char is het meeste echt.
Wat het wel een hele slechte naam geeft is het afschuwelijke commerciele opzet van deze programma's.
Het werken met het spirituele mag nooit een spelletje worden, maar aan de andere kant kunnen er wel meer mensen geholpen worden.
Zeker niet alles is suggestie, maar wel veel.
Ik weet waar ik over praat, ik heb er dagelijks mee te maken.
Mensen die het niet geloven, nodig ik bij deze uit!!!
Derek Oglivie is maar gedeeltelijk echt, maar hij is ook acteur en zakenman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb er gezeten.
alles gaat over en opnieuw.
soms zegt hij iets dat inneens klopt, maar soms klopt iets helemaal niet bij iemand. soms moet de opname opnieuw en moet de persoon opnieuw schrikken.

ik geloof wel in meer tussen hemel en aarde.
maar niet in Derek Oglivie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan zijn er geen mensen die weglopen van die opname? Wat een bedrog ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, dit bedoel ik dus! Waarom hoor je niet meer van deze verhalen over mensen die vol verwachting naar de opnames gingen en behoorlijk gedesillusioneerd thuis kwamen!! Dit wist ik dus niet dat dat zo ging! Word de sfeer in de zaal dan niet anders nadat dingen voor geen meter kloppen en over moeten? Ik zou een geweldige afknapper krijgen denk ik!!!