Waarom zou een overleden persoon aan een wild vreemde allerlie persoonlijke informatie delen?

Tegenwoordig zijn een hele hoop mediums, paragnosten en andere van zulke mensen. Er zijn zelfs tv-shows waar mensen worden uitgenodigd die vragen of de betreffende medium contact wil leggen met een dierbare. Maar waarom zouden deze overleden personen deze info met de rest van Nederland wil delen? Ik zou dat zelf niet echt prettig vinden en zou dat dus ook nooit doen. Het gaat toch over een persoonlijke aangelenheid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

even er vanuit gaand dat het echt is (wat ik zeker niet geloof) denk ik dat de geesten weinig keus hebben. Ze willen graag nog iets overbrengen naar de overgeblevenen en dat kan alleen via een medium. Als de boodschap dringend genoeg is en het kan maar op één manier dan moet het maar zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet een overleden persoon helemaal niet... Die maalt er niet om, die heeft het achter zich gelaten en is blij dat hij ervan af is wellicht...
Al die lui die zeggen contact te hebben stemmen zich niet af op die overledene, maar op die persoon die nog iets denkt te kunnen komen te weten over die overledene... Zo zit dat... En die geïnteresseerde die geeft ook alle info weg, die die zogenaamde paragnost doorkrijgt... Die paragnost stemt zich op die persoon af en niets minder... En daar haalt die zogenaamde ziener zijn info vandaan en ook zijn inkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk dat je weet wat een overleden persoon 'doet'! Heb jij dan contact gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet een aantal levens van de man die zich hier nu XiniX noemt te herinneren, dus ik weet uit eigen ervaring... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klopt zeker niet. Overleden personen kunnen wel degelijk contact maken met mensen die ervoor open staan. Er wordt niet gelezen van de nog levende persoon, pue onzin.
Dat doet een overleden persoon niet, althans ik geloof het niet, dat is natuurlijk voor iedereen verschillend en dat respecteer ik.

Echter wat Xinix hiervoor al min of meer zei over 'doen alsof' verdient nog wel iets meer aandacht naar mijn mening, lees anders bijvoorbeeld eens het artikeltje waar ik naar link over het zogenoemde 'cold reading'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ik stond net op het punt de vraagsteller op Cold Reading te wijzen.
als het echt zou zijn waarom vragen de "mediums" dan of iemand overleden is of niet.

en zal elke moord opgelost horen te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hier om kwetsbare personen in de maatschappij die in zekere zin misbruikt voor commerciêle doeleinden. Dit is een moderne vorm van oplichterij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen als geest van een overleden persoon met iemand wil communiceren
dan heeft ie alleen de medium . om mee te praten
en signalen door te geven .

dus is hij /zij als geest bewust dat ie gefilmd wordt ?

:D maar naar mijn mening is dat volgens een script een gespeeld kort filmpje ..
zo dat dit soort filmpjes voor kijkcijfers zorgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn persoonlijk antwoord is het volgende. We kunnen niet loslaten. In dit jachtige snelle leven willen we zelfs het verleden beheersen. We nemen geen genoegen met het feit dat het leven eindig is. Als mensen je dierbaar zijn is het een groot verlies die gedragen wordt met tranen en gemis erg. De dood is heel definitief. Het lichaam heeft losgelaten. I.pl.v. een dankbaar gevoel voor wat je gekregen hebt van de persoon die je dierbaar was, wil je nog alles weten, het liefst hoe die persoon het maakt en waar hij is. Het aanvaarden van dit loslaten voor diegene die achterblijven is het probleem. Gun de ander de rust, als je het aanvaard hebt en je verdriet verwerkt hebt, gun jezelf dan ook de rust. Vervolg je pad met de ervaringen die je van de de overledene hebt gekregen. We gaan digitaal en beleven de wereld in high tec. een maatschappij van informatie, na over het lijden heen te zijn is info niet meer van belang. Addy