De oorzaak van alle problemen komt (exclusief) door onderstaande reden?

Een gebeurtenis wordt een probleem als iets blokkeert ergens in of tijdens het proces...

Er zijn twee soorten gebeurtenissen, die van categorie A) en van categorie B)
Categorie A) zijn gebeurtenissen die verlangen /eisen dat je ze accepteert en altijd laat zijn zoals ze zijn....
Categorie B) zijn gebeurtenissen die verlangen/eisen dat je eraan werkt en dat je ze zo snel mogelijk oppakt...

Zolang jij alle gebeurtenissen van A) onder A) schaart heb je geen probleem en zolang jij alle gebeurtenissen van B) onder B) schaart heb je ook geen probleem...

Zodra jij één gebeurtenis van B) onder A) schaart of één gebeurtenis van A) onder B) heb je een probleem en de poppen aan het dansen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Antwoord: Ja.

Maar elke Anonieme Alcoholist wist dit natuurlijk al 68 jaar:

From the AA book Twelve and Twelve, Step Three.

God grant me the serenity
To accept the things I cannot change;
Courage to change the things I can;
And wisdom to know the difference.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel mooi Melissa...
+1

Andere antwoorden (7)

Naast het verkeerd categoriseren van problemen, gebeurt het ook best vaak dat iets wel goed gecategoriseerd is maar dat het nu eenmaal niet makkelijk is om te accepteren ofwel om eraan te werken en het op te lossen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan niet veranderen als er van je verlangd wordt het te accepteren zoals het is.

Je kan ook niet accepteren zoals het is, als er verandering plaats zou moeten vinden.

Dit tweede is waarschijnlijk lastiger dan het eerste, zolang je je erbij kan neerleggen dat veranderen niet mag / kan.

Andersom wordt het lastiger, zeker als de verandering ten koste gaat van jou visie, ervaring, normen en waarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je het zo omslachtig uitlegt, want de vraag is duidelijk...

Ik deel de vraag in ieder geval, aangezien je zelf het antwoord al geeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt aannemelijk, ware het niet dat je niet weet of je gebeurtenis A terecht onder A schaart en B terecht onder B.
Je kunt dat niet 100% goed inschatten. Vaak komt een ogenschijnlijk probleem vanzelf op z'n pootjes terecht.
Elk probleem lost zich vanzelf op en elke oplossing veroorzaakt een nieuw probleem.
Kortom, de werkelijkheid lijkt me wat complexer dan je algoritme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of oplossing als je A onder B schaart, en je blijft zoeken zal er een oplossing komen, Zo wist ik nooit wat voor een beroep ik zou willen uitvoeren, En zo beroepsmatig ook nooit een juiste opleiding genoten. Door een bepaalde omstandigheid ben ik op het idee gekomen om mezelf een opleiding in uurwerk techniek cadeau te gaan geven. Nu moet ik een passende opleiding gaan vinden en door ploegendienst zit daar weer een hobbel in de weg. dus het hele probleem gaat weer even naar A, tot ik de mogelijk zie om werk naar "normaal" ritme te veranderen en een reguliere opleiding te gaan volgen . Terug naar B.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je het kort samenvatten: je hebt m.a.w. een dilemma
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Voor mij bevat de categorie A de zaken die weliswaar niet zo prettig zijn, maar waar ik geen invloed op kan uitoefenen (bv het weer). Als ik baal dat vandaag de zon schijnt, dan kan ik hoog of laag springen, maar ik kan het niet veranderen. Dus ik kan het of accepteren, of een vlucht boeken naar een land waar de zon zelden schijnt.
Helaas is de scheidslijn tussen de categorieen soms heel dun. En lijkt het of je een gebeurtenis van A wel zelf op kan lossen of dat je denkt dat een gebeurtenis van B niet door jou op te lossen is. In het eerste geval krijg je Don Quichot-neigingen, in het tweede geval slachtoffergedrag.