Zou het mogelijk zijn dat hier vragen gesteld worden, waarvan de inspiratie komt uit de spirituele wereld?

Mensen die veel bezig zijn op spiritueel gebied en er voor open staan, krijgen vaak bewust maar ook onbewust informatie uit de spirituele wereld in de vorm van gedachten, opmerkingen en vragen.
Vanuit dit gezichtspunt is het niet geheel onmogelijk dat deze vragen ook hier op G.V. voorkomen.
Ook signalen om hulp komen hier soms binnen, keurig verpakt in een gewoonlijkende vraag.
Ik ben dat al een keer of 6 tegen gekomen.
Is het bedenken van een vraag wel echt helemaal van je zelf, weet je dat zeker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blij ben je nou blij ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet zeker dat degene blij is ja. BAH! +1 ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Blij: Als je niet weet waar je het over hebt. Knip en plak je net het verkeerde. Niet alles wat op het internet staat is waar... Zelfs niet waar het om spiritualiteit gaat. Dit zijn stuk voor stuk analytisch gedefiniëerde interpretaties...

Het beste antwoord

Is het niet zo dat alles wat we doen of niet doen juist vanuit de spirituele wereld komt?
Ik denk echt dat er veeel meer is dan dat we kunnen waarnemen. Het probleem is echter dat we dat niet kunnen waarnemen en dus niet bewijzen. Daarbij is het zo vaag en ongedefinieerd dat het ook niet als een geloof vorm kan krijgen.
Gelukkig zijn er mensen die kunnen bevatten dat niet alles volgens regels gaat zoals we gewend zijn.
Dank voor je mooie diepzinnige vraag. +1 van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dounja, zo ver als jou wilde ik niet eens gaan vanwege de neg. reacties. Niet dat ik er bang voor ben, maar zo heb je meer descussie. Dank je.

Andere antwoorden (12)

Mijn vragen bedenk ikzelf, maar al mijn antwoorden komen van boven.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
damn was ik maar die kat (+1)
AWM
14 jaar geleden
Hij is helaas weer naar Naatje toegerend, die heeft lekkerdere kattenbrokjes.
Weet je nooit zeker, heel goed Ed... Er is leiding en daar sta je aan bloot als je het verdient.. jij weet dat... niet iedereen weet dat...

Hele goede vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
xinix Heb inmiddels zeer bijzondere ervaringen gehad op deze site. Kan het echter niet allemaal plaatsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat... hoef je niet te zeggen...
Die 'spirituele wereld' zit gewoon tussen je eigen oren, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja wat zal het zijn,
mijn opa stierf in 85 ik was geboren in 86.
ik lijk ontiegelijk veel op hem. qua uiterlijk en karakter.
ach ik ben er enigszins wel trots op.
als antwoord op jou vraag: two bodies, one soul.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eltigre, uiterlijk en ook karakter zijn meestal erfelijk, dus goed verklaarbaar. Maar er kan zeker meer zijn die jou verbind met je opa!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha je moest eens weten...
alleen neemt dat 2 paginas in beslag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet nu! Verdere uitleg niet nodig! bedankt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah c'mon
waarvoor die -1
betreft nogwel een een indiaan(mijn opa)
ik ben maar een kwart jammer genoeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is om mij aan te geven dat ik op en +je moet drukken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
p.s.
jouw avatar doet mij denken aan aflevering van peter r de vries waarin een pedo veelal met spirituele zaken bezig was.:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond die ander ook mooier, bedankt voor de tip!
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha dat was gericht aan eddijst
ik plus wel een vraag of antwoord van je. dat is nou mijn spirituele gave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuinig op zijn hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pas maar op straks gaat een pdr nog op je pc rondneuzen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
la ma komme.
Juist bij het beantwoorden van een vraag gaat het om zeker weten. Mensen die zochten en gevonden hebben weten de dingen zeker. Op alles wat je weten wilt is een antwoord. Maar dat soort vragen zoek je in jezelf.

Diep van binnen weet iedereen het antwoord. Maar het antwoord kan niet altijd worden verwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begrijp niet helemaal je reactie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, eigenlijk dacht ik aan antwoorden, niet aan vragen. Vragen zijn niet spiritueel, antwoorden wel. Je zoekt en vindt. Maar waar vind je het antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K.
Ooit in mijn jonge jaren heb ik is meegedaan aan "glaasje draaien". Na een vraag aan een levend persoon ging dat ding ook aan de gang. Mogelijk had ik toen als internet en goeie vraag daar wel een vraag over had kunnen produceren. Als dat in de definitie van spiritueel valt denk ik dus van wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u!
_0_ (+1)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit, echt nooit meer doen!! Alslajemelevend,Ik heb daar zeer vervelende dingen van gehoord van mensen die dachten een leuk spelletje te doen! Sommige hebben er na 20 jaar nog last van en dit is echt niet grappig bedoeld!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je geen zorgen om mij. Na die ervaring nooit meer gedaan. Nu ben ik wel benieuw of het binnen de definitie van "spiritueel" valt, als antwoord zijnde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen het spirituele zijn er positive en negative krachten. Glaasje draaien is alleen bedoeld om de sensatie. Je spot eigenlijk met het spirituele en roept hierdoor negatieve energie over je uit. Het komt meer voor dan je zou denken waar het verkeerd afloopt!Je kan er jaren last van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oftewel ik ga al mijn negatieve energie kanaliseren naar een vragen steller hier :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel freaky dat je het over glaasje draaien hebt als er 666 punten onder je avatar staan. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je daar nu mee? Kan je niet meer volgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spirituele dingen interesseren mij niets, maar dacht toch te moeten antwoorden, daarom wil ik weten of mijn antwoord correct is als 1 van de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alslajemelevend, bedankt voor je eerlijke antwoord. en ja, glaasje draaien is een spirituele handeling.
Niks persoonlijks en wil je ook niet afkraken, maar het is net zoals die andere ook al zei: "Het zit allemaal tussen je oren". Mensen moeten leren om met beide benen op de grond te blijven staan en niet in zo'n onrealistische droomwereld te blijven hangen. Wakker worden!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te kunnen oordelen moet je het van beide kanten kunnen zien en begrijpen. zo ver kom je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Italklaas. Misschien is de werkelijkheid zoals jij die beschrijft wel een droomwereld... Heb je daar al eens over nagedacht of gaat dat je pet te boven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Italklaas. Misschien is de werkelijkheid zoals jij die beschrijft wel een droomwereld... Heb je daar al eens over nagedacht of gaat dat je pet te boven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogmaals, het was niet persoonlijk tegen Eddijst bedoelt en er is niet snel iets wat mij boven de pet komt. Ook heb ik er vaak over nagedacht en me er misschien wel eens mee bezig gehouden. Maar de conclusie van dit alles is nog altijd dat 1 + 1, 2 is. Ik ben een realist (in mijn ogen) en daar geloof ik heilig in, andere vormen zijn taboe voor mij.
Sorry, als het in het verkeerde keelgat schoot, was niet mijn bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Italklaas, er schiet niets in het verkeerde keelgat je hebt een eerlijk antwoord gegeven, maar vergeet niet ik ben ook een realist, maar div. gebeurtenissen hebben mij anders leren denken dan voorheen. Maar een en een is niet altijd vanzelfsprekend twee! groeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 en 1 is 2 alleen in wiskunde :D En nergens anders behalve wiskunde... Die taboe zijn je eigen taboes en de werkelijkheid is veel groter ^^
Ik ben inderdaad zo enkele vragen tegengekomen die meer waren dan zomaar een vraag.
Heb ook met verschillende GVers mailcontact dat verder gaat dan de oorspronkelijke vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag...

Dergelijke vragen stel ik op andere sites. Om de heel simpele reden dat ik het idee heb dat men op GV hier niet mee bezig is. En ik heb dit inderdaad één keer geprobeerd. Hierbij kreeg ik alleen het idee bij de antwoorden dat de kerk hier de dienst uit maakt...

Dus daarom zie je mij niet zo snel hier een spiritueel onderbouwde vraag, noch een spiritueel onderbouwd antwoord geven...

Soms moet je, je jammer genoeg aanpassen aan de omgeving...

Helaas, maar waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als dit u vraag is ik citeer '' Is het bedenken van een vraag wel echt helemaal van je zelf, weet je dat zeker? ''
dan in dat geval is het wel onze vragen want onze hersenen bevatten veel informatie en als we stukjes informatie missen wordt het tot een vraagstuk .
sommige mensen laten het hier bij en de ander is nieuwsgierig en gaat op onderzoek uit .

maar in een beetje spirituliteit geloof ik ook hoor.
er zijn momenten waarbij stukje gedachten ,rillingen , etc.etc voorkomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord.
Als je vragen 'bedenkt' weet je toch al de antwoorden? Ook nu, op je vraag 'zou het mogelijk zijn...' weet je je antwoord. Zo kan je het overal zien tot en met hier inderdaad, als je het maar ziet. En trouwens je hoeft daarvoor niet per se 'bezig zijn op spiritueel gebied'. Wel dieper gaan in alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel het antwoord op de vraag, maar de vraag is aan jullie gesteld.Wat jullie er over denken, is het echt mogelijk?Het is dus een kwestie van zien. begrijp ik je zo goed?
Is er dan verschil tussen een "spirituele-" en een "gewone"wereld? Of zit dat verschil alleen maar in het denken?
Het resultaat van Zelfkennis (wie of wat ben ik?) zorgt ervoor dat de spirituele- en de gewone wereld samenvallen. Overigens is de "wereld" een illusie. Ieder neemt het bestaan waar vanuit zijn/haar persoonlijke perspectief. Er is er geen enkel perspectief hetzelfde. (vergelijk een kastanjeboom: de blaadjes zien er hetzelfde uit, maar elk blad aan een kastanjeboom is weer anders). Dus: 6,5 miljard mensen---->6,5 miljard werelden.
Kortom: de wereld bestaat uit een optelsom van alle objecten. Het "Bestaan" bestaat uit de samenhangende objecten. Dus het geheel is meer dan de som der delen. Niets heeft een onafhankelijk bestaan.
Dus is er verschil tussen de gewone wereld en de spirituele wereld? Ze bestaan dus niet als zodanig, maar slechts als concept.
Dit betekent dat de vraag op zich een fout antwoord uitlokt als de beantwoorder de vraag niet als "onjuist" onderkent. De vraag kan niet op deze manier gesteld worden.
(wordt vervolgd)

Toegevoegd op 23-05-2009 13:28:21
Sorry, ik mocht maar 2500 tekens, dus het vervolg komt niet. Helaas...