waar groeit de tabaksplant

in welk land. hoe warm. hoe lang duurt het om teverbouwen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Antwoorden (3)

Ik neem aan in meerdere landen, maar in ieder geval in Cuba, daar heb ik ze vorig jaar met eigen ogen aanschouwt.

Toegevoegd op 11-05-2009 13:07:38
De tabak wordt meestal ter plaatse gemaakt in landen waar ze tabak verbouwen (bijvoorbeeld China, India, Turkije, Japan en Indonesië. In Europa wordt in Frankrijk en in West-Vlaanderen (Wervik, Harelbeke) nog wel tabak verbouwd. In Noord- en Zuid-Amerika, waar de tabaksplant vandaan is gekomen wordt hij nu ook nog steeds verbouwd. Hier zijn de grootste producenten de VS, Brazilië, Canada, Argentinië en Mexico.

Het land met de meeste productie is China met 1700 miljard sigaretten per jaar. Nederland staat op nummer 5. Daarvan wordt het meeste ge-exporteerd naar andere landen binnen de EU.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb in Canada in de tabaksoogst gewerkt. Tabak wordt daar in maart in kassen gezaaid, gaat na de laatste vorst de volle gron in, en vanaf einde juli, augustus begint de oogst, die doorloopt tot de eerste vorst in Oktober.

In caraibisch gebied kan je afhankelijk van de regen het hele jaar door tabak verbouwen. In Cuba bv wordt er 2 maal per jaar geoogst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je binnen 1 minuut rondkijken op wikipedia en google al je vragen beantwoord kunnen worden. Het is me dan ook niet helemaal duidelijk waarom je deze vraag hier stelt, maar vooruit wat linkjes: