Zijn jullie ook allemaal zo'n betweters?

Persoonlijk heb ik gewoon erg graag gelijk en wil ik andere mensen graag uitleggen waarom dat zo is:) Is dat voor jullie ook de reden om hier rond te hangen of hebben jullie andere motieven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou schat ik wil best een discussie met je aangaan hoor, die win je echt niet ;-)

Het beste antwoord

Het is:

"Zijn jullie ook allemaal zulke betweters?" of
"Zijn jullie ook allemaal van die betweters?"

:-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik zag het ook, 10 seconden te laat. En ik ben ook altijd zo betweterig op andermans spelfouten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over andermans spelfouten. :-P :-P ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aaaaarghhhhhhhh :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gezien ben ik heel goed in spelling hoor! *checkt zin 3 keer..*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, ik zat je, in het kader van de vraag, gewoon een beetje te stangen hoor. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het is" verraadt dat je bij ons hoort; welkom.

Andere antwoorden (15)

Ha, dat Krullenkoppie;

Ja, ik wel hoor. Daarom vind ik dit ook zo'n leuke site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Kan er absoluut niet tegen dan anderen gelijk hebben en ik niet en spreek vervolgens minimaal een jaar niet meer met die persoon.

In werkelijkheid valt het wel mee, als andere mensen dingen goed onderbouwen, waaruit blijkt dat ik toch raar genoeg ongelijk heb, dan geef ik dat grif toe.

Thuis wedden we altijd om repen chocola en / of flessen wijn... dan wordt je opeens wel voorzichtig met dingen al te stellig beweren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel herkenbaar. Als iemand tegen mij zegt: je hebt gelijk, dan antwoord ik standaard met 'Altijd'. Dat zegt al genoeg denk ik...
Als een ander gelijk heeft vind ik het zelfs heel moeilijk om dat toe te geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan de vraag...als het een serieuze vraag is wil ik degene graag helpen, als het een grappig bedoelde vraag is geef ik graag een grappig antwoord. Vandaag is het gewoon erg gezellig....en gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn contract in juli afloopt, dus mijn motivatie om op andere manieren bergen te verzetten met dit weer is niet groot. (aflopend contract heeft niets met gv te maken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is precies de reden waarom wij op goeie vraag zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind eerder het puntensysteem verslavend. Gelukkig worden merendeels eigen meningen gevraagd en dus kan ik deze wel altijd beantwoorden. Een eigen mening hebben is tenminste nog steeds niet strafbaar.

Tevens probeer ik de trivia vragen altijd te beantwoorden met behulp van eigen kennis, als ik deze niet heb bestaat er zoiets als Google.

M.a.w. ik vind mijzelf geen betweter ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen geld altijd:
Mensen die alles heel zeker weten,
weten over het algemeen maar erg weinig,
maar wel zeker:)

Zekerweters hebben een erg klein wereldje, waarin alles duidelijk is..

Hoe breder je blik, hoe meer je ziet, hoe minder zeker je bent
of kunt zijn...

het verwonderen is het mooiste:)

denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop dat je echt zo bent, om jaloers op te worden en omdat ik niet erg jaloers van aard ben +.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaloers? dat betekent dat je iets graag wilt:) Kwestie van doen:)
Veel afvragen helpt:)
bij mij dan
redenen om te GV'en:
-graag gelijk hebben: soms
-gehoord willen woorden: ja graag
-gewoon gelijk hébben: komt wel eens voor
-iets goeds te zeggen hebben: af en toe
-iets zeker weten: jahhh
-een ander de loef willen afsteken: ook wel

Dussss...alles bij elkaar heeft het toch inderdaad wel de schijn van een hoog betweter-gehalte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel me helemaal geen betweter. Ik kom hier vooral om wat op te steken. En om af en toe een goed antwoord neer te knallen.
En als iemand 't niet met m'n antwoord eens is, dan is dat zijn probleem. Ik zal 'm echt niet proberen van mijn gelijk te overtuigen. Net als de Rijdende Rechter, dit is m'n antwoord en daarmee zul je 't moeten doen. All deals are final.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voel me helemaal geen betweter. Het vervelende is gewoon dat ik het meestal bij het rechte eind heb en dat daarom mensen me wel als betweter gaan zien. Gelukkig wil ik best toegeven als ik een keer fout zit hoor. Hoop dat dat snel een keer gaat gebeuren ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
en ook nu kan ik je alleen maar gelijk geven... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank ! ik wist het natuurlijk al wel... maar bevestiging is altijd leuk. Hoop dat je me nu niet arrogant vindt. Zelfverzekerd vind ik zoveel vriendelijker klinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, een betweter met relativeringsvermogen zoals jij is lang niet slecht ;).
Ja, behoorlijk. Zeker als ik een flinke discussie heb met iemand dan vind ik het lastig om de ander gelijk te geven. Maar dat is niet mijn motief om hier te zijn. Ik vind het vooal interessant uit welk oogpunt anderen redeneren. Soms lees je wel eens iets en denk je; "zo had ik het nog niet gezien".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk ben ik een betweter, al geef ik soms ook antwoorden om behulpzaam te zijn. Mijn ongelijk geef ik met tegenzin toe als ik moet concluderen dat ik er naast zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle gv zijn in min of meerder mate nieuwsgierig, leesgierig en lopen soms graag te koop met hun eruditie. Vanitas vanitorum . Ijdelheid? Betweters klinkt zo negatief en dat zouden de 10-punten te snel aandikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, eigenlijk sla de mijn spijker op mijn kop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad, dat maakt deze site erg leuk en leerzaam omdat iedereen zijn gelijk wil behalen.