Het Verdrag van Versailles werd uitgeroepen in de spiegelkamer van Versailles. Waarom hier?

Na de Eerste Wereldoorlog werd het Verdrag van Versailles opgesteld. Dit gebeurde in de spiegelkamer van Versaiiles, maar waarom hier? Ik weet nog dat het een bepaalde reden had die terugverwees naar een eerder verdrag dat hier ook uitgeroepen was. Weet iemand hier meer van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat Wilhelm de Eerste zich daar in 1871 liet uitroepen tot Keizer van Duitsland (de proclamatie). Dat was vlak nadat Duitsland Frankrijk in een oorlog had verslagen (Duits-Franse oorlog van 1870/1871). Die proclamatie voelde men in Frankrijk als zout in een wonde.