Hoe denk jij dat de mensheid reageert als een buitenaardse beschaving een bezoek brengt aan onze planeet?

Denk je dat het een vriendelijke ontmoeting wordt of een oorlog. Of zouden wij geeneens doordrongen zijn dat het buitenaardse wezens betreft.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (11)

Als er ooit zulke wezens hier zouden landen moeten ze wel heel slim zijn ten opzichte van ons, dus zullen ze wel zorgen dat ze niet van ons te onderscheiden zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1 juist ja
Wij denken dat ze als wezens komen,
misschien zijn ze er al lang, of misschien
komen ze als energie, als bacterie
of als VIRUS!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
(er vanuit gaande dat het ET achtigen zijn) Als ze in Amerika landen wordt het oorlog.
Maar vanuit ET's kant wordt het zowiezo oorlog. Je legt geen lichtjaren af om hallo te zeggen. Dit doe je omdat je een andere planeet zoekt om op te wonen of omdat je de planeet wil demonteren voor eigen gebruik. Vast niet omdat ze informatie in willen winnen bij dit achtergebleven volkje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar zijn al zoveel (slechte en goede) speelfilms over gemaakt, dan er ongetwijfeld één bijzit die realistisch zal blijken te zijn.
Plaatje bij antwoord
15 jaar geleden
10% pleegt direct zelfmoord wanneer ze het horen.
30% zegt: zie je wel, ik heb altijd al geweten dat ze bestonden.
1% bied ze een inburgerinscursus aan.
13% vergeet god en wordt atheist.
44% blijft dagenlang achter elkaar achter de tv zitten om te kijken wat er nou allemaal gebeurd.
2% verklaard de oorlog en probeerd ze zo snel mogelijk af te maken.

*) genoemde percentages zijn enkel een indicatie en kunnen afwijken van de werkelijkheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ze zo intelligent zijn dat ze hier terecht kunnen komen, dan neem ik aan dat ze ook heel goed de nodige maatregelen kunnen nemen om paniek en verdacht te voorkomen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga er maar vanuit de de meest onwikkelde soort de minder ontwikkelde zal willen overheersen/bezetten/overnemen.
Dus maar hopen dat wij niet ontdekt worden door een beschaving die wat verder is ontwikkeld dan wij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
We kunnen alleen maar filosoferen over hun mogelijke beweegredenen om hier te komen. Oorlog? Hulpbronnen? Samenwerking? Iets goddelijks? Alles is mogelijk. Ik heb geen idee.

Ik heb ook wel eens een verhaal gelezen dat vertelde dat er voor een buitenaardse beschaving maar één zinnige reactie zou zijn als ze ons bestaan zouden ontdekken: vernietigen die hap!

Niet omdat wij slecht zijn. Gewoon sowieso, uit voorzorg.

Als zij namelijk alleen zijn (op ons na dan), dan zijn wij voor hen ofwel neutraal, ofwel een gevaar. De kans dat ze iets aan ons hebben is namelijk verwaarloosbaar.

Daarom: ongezien vernietigen.

Want als wij neutraal voor ze zouden zijn, zouden ze er niet beter en niet slechter van worden. Vernietigen levert dan niks op, maar het schaadt ook niet.

Als wij een gevaar voor ze zouden zijn, is vernietigen de beste optie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het grote gros van de menselijke beschaving zal in paniek zijn. Dit omdat de mensheid een natuurlijke paniek voelt bij het onbekende. Hopelijk slaat deze paniek niet om in angst. Want dat zou betekenen dat dit buitenaards leven niet lang aanwezig is op onze planeet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zouden ze een bezoek brengen, vraag ik me af.
Als het bij een bezoek blijft dan zullen de meesten het niet erg vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hele wereld is instant in een grote schock.

Al die miljarden die de overtuiging hebben dat wij uniek zijn in het universum zullen compleet doelloos achterblijven.