ow ik ben jaren een nachtmens geweest, maar idd wanneer je buiten komt en het is donker worden de ogen inneens veel zwaarder en moeten de hersens harder werken om het allemaal te kunnen zien. daarom sluiten wij s'nachts onze ogen totdat het licht weer uit het duister schijnt en wij weer normaal kunnen funtioneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

lol...
de mensen hebben de ogen niet ervoor... en als we de ogen ervoor hadden dan waren we het wel...
kip of ei idee?
Mensen kunnen beide, een beetje in het licht en een beetje in het donker... niet valkenogen en niet uilenogen...
net als met gebit, niet carnivoor niet herbi- fructivoor... ook weer een beetje in het midden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen hebben licht en zon nodig voor hun gezondheid.
Tevens is het overdag een stuk makkelijker kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast;

Ik denk dat je daarvoor terug moet naar de oertijd; 's nachts is het slecht jagen vanwege de duisternis en het feit dat de meeste dieren dan slapen. Bovendien kost het vanwege de lagere temperatuur meer energie om 's nachts actief te zijn dan overdag. Het was voor de oermens dus efficiënter om dan te slapen en overdag te werken en jagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoudens een statistisch te verwaarlozen aantal nachtbrakers, studenten en andere nachtvogels is de mens best een genietbaar wezen in het zonlicht . Hij (de mens) lijkt dan vrolijker, kleurijker en socialer. Met alle respekt voor nachtarbeiders, verpleegsters en ander personeel dat om de brode in het donkere gedeelte moet werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen die 's nachts leefden zijn uitgestorven doordat ze zich minder goed konden aanpassen aan de veranderende omgeving. Da's ook niet zo gek, want ze konden de veranderingen minder goed waarnemen.