Wie is van nature links maar heeft rechts leren schrijven?

En ondervind je daar positieve/negatieve ervaringen van?
Zou je een lijstje willen neerzetten met wat je links en rechts doet. Ben benieuwd of er overeenstemmingen zijn. Dit is mijn lijst:

Dingen die ik als een rechtshandige doe
schrijven
darten
badminton
tennis

Dingen die ik als een linkshandige doe
voetballen
sjoelen
biljarten
fiets op- en afstappen
steppen (heel lang geleden hoor... ;-) )
fles/pot opendraaien

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

1. Jampot wordt met linkerhand op dop geopend. Meer kracht in links voor mijn gevoel.
2. Met achteruit rijden raak ik in de war kan wel links inparkeren maar niet rechts.
3. Vlees snijd ik met vork in linkerhand maar het "schuiven van groente op mijn vork doe ik met de vork in de rechterhand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Punt 3 doe ik exact hetzelfde als jij. Dacht eigenlijk dat dit "normaal" was?
Ik had dit al eens genoemd hier, maar ik heb 1 jaar rechts moeten schrijven en mocht na één jaar weer links schrijven... Het was hopeloos met schrijven en is eigenlijk altijd zo gebleven met het handschrift...
Ik zei altijd ik heb altijd dokter willen worden en het handschrift had ik al...
Ja ik was een jaar ziek eigenlijk...
Ik doe met de handen alles links en met de voeten alles rechts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben van nature rechts, bij het vlees snijden wissel ik vaak met de vork, bijvoorbeeld eerst heb ik de vork links, het met rechts, om te eten wissel ik.
Het inparkeren voelt beter, voelt natuurlijker naar de linkerkant als naar rechts.

Leuk, hebben mijn eerdere vragen je aan het denken
gezet?
groetjes