Kan je katten voedsel aan honden geven?

Ik weet dat honden bijna alles eten maar is het verstandig om bijvoorbeeld Whiskas aan honden te geven. Mijn honden lusten het namelijk, maar kan het kwaad?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4K

Het beste antwoord

Voor een keer, als het hondenvoer op is en de winkel dicht, kan het niet echt kwaad om de hond met de kat mee te laten eten. Maar de volgende dag liever gewoon weer een zak goed hondenvoer kopen. De hond gaat bepaalde voedingstoffen tekort komen als hij altijd kattenvoer krijgt, omdat een kat een pure vleeseter is, terwijl een hond een 'vleeseter-plus' (dus met behoefte aan wat plantaardig voedsel) is.

Andersom (de kat hondenvoer geven) is overigens veel slechter. Hondenvoer bevat ingrediënten (diezelfde plantaardige ingrediënten waar de hond niet te lang zonder moet zitten) die de kat niet kan verteren, wat direct kan leiden tot spijsverteringsproblemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Lijkt me geen kwaad te kunnen. (hooguit gaat de hond mauwen en kopjes geven).
Een hond eet praktisch alles en wordt er zelden echt ziek van. Vraag is echter of je het wilt. Volgens mij is kattenvoer namelijk duurder dan hondenvoer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kattenvoer bevat doorgaans meer eiwitten dan hondenvoer. Het kan voor de hond niet echt kwaad als deze kattenvoer eet. Houdt wel rekening met het feit dat een hond voornamelijk hondenvoer nodig heeft...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet doen. Iets met zout, ik weet het niet maar omgekeerd kan wel, volgens mij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Pgh2011;

Bij mijn hond zijn bakjes kattenvoer ook niet veilig, maar ik heb er nog nooit nadelige gevolgen van gezien. Behalve kwaaie katten dan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op zich kan je ze gewoon kattenvoer geven. Maar als je het echt zeker wilt weten moet je naar de dierenarts stappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan geen kwaad om een hond af en toe wat kattenvoer te geven tussendoor als snoepje zeg maar. Maar het moet natuurlijk niet als vervanging voor het hondenvoer dienen, je kan er van uitgaan dat de eisen die honden en katten aan de voedingsstoffen in het eten stellen wezenlijk verschillen en daarom ieder hun eigen voer dienen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze eten ook pardenpoep dus waarom niet.