Is het een goed idee om bij Thumb-Down (duim omlaag) een reactie te verplichten?

aangezien ik mij geregeld afvraag waarom iemand een antwoord slecht vindt en dat graag uitgelegd zie.
Voorkomt meteen situaties als in voorgaande vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (9)

Zo'n reactie verplichten heeft an-sich geen zin - men zou nl. een heel kort antwoord kunnen geven: bijv: "a".

Ook omdat GV wil dat er anoniem een vraag een duimpje kan worden gegeven (dat scheelt ruzies), betwijfel ik of GV ooit zo'n eis zal invoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kost iig meer moeite, voorkomt zomaar -1tjes.
En ik kan mln dikke vinger op mobieltje herstellen, druk nogal eens de - in als ik + bedoel (geef dan wel altijd uitleg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@上戸彩
maar zo'n verplichte reactie zou wel de identiteit prijs geven....
Heb ik op een voorgaande vraag al min of meer gezegd.
Zou ik een goede zaak vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan het duimpje naar beneden ook gewoon afgeschaft worden. Als iemand het er niet mee eens is kan hij het goede antwoord geven of een reactie geven op het verkeerde antwoord. Het duimpje naar beneden voegt dus eigenlijk niets toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook helemaal mee eens.
Reactie verplichten hoeft niet. De vraagsteller laten zien _wie_ er negatief heeft geoordeeld lijkt me wel handig.

Eventueel _iedereen_ laten zien wie een minnetje heeft uitgedeeld, maar dat hoeft van mij niet zo nodig. Als de vraagsteller het maar kan zien.

En als de mingever maar weet dat de vraagsteller zijn GV-naam kan zien - dat zal al een hoop grapminnen schelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kan je opnemen in de niveaus het aantal negatieve beoordelingen dat je maximaal per dag mag plaatsen (3 bijvoorbeeld)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn we al maanden over bezig en vragen over gesteld. Ik vind als je een neg. duim geeft, moet je dat dan ook even uitleggen! Dan heb je er wat aan en een ander begrijpt het dan ook. Waarschijnlijk worden ze nog wel eens perongeluk gegeven maar dat kan je dan niet meer corigeren. (is op te lossen). Vroeger kreeeg je er ook een minpunt voor, dat is afgeschaft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is dat op te lossen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De site beheerder kan alles regelen.
Ha, die Prana;

Ik heb me ook afgevraagd wat de meerwaarde is van de thumbs-down; zeker zonder verklaring lijkt het soms op een pesterijtje. En als je van mening bent dat een antwoord echt niet op zijn plaats is kun je dat als misbruik melden. Ik hecht aan de hele functie dan ook weinig waarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me niet nodig, het idee van dit systeem is juist dat mensen snel een reactie kunnen beoordelen. Dat kan niet meer als je verplicht een reactie moet geven.

Het voordeel van dat systeem is dat zodra de vraag gesloten wordt, de antwoorden op aantal Thumbs up en down gesorteerd worden, zodat je eerste de goede antwoorden krijgt en daarna pas de slechte.
Sommige mensen geven inderdaad een hoop minnetjes, maar als die worden gecompenseerd door mensen die wel plusjes geven voor goede antwoorden, en dan werkt het systeem gewoon.

Het gaat niet om het aantal keer thumbs down, maar om welke vraag het meeste thumbs up krijgt in vergelijking met de rest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms vraag ik me inderdaad af, waarom iemand een antwoord goed vind, of juist slecht. En hiernaast is het voor mij soms volstrekt onduidelijk, waarom iemand mijn antwoord als beste bestempeld...

Misschien dat dit te maken heeft met de bewoording en formulering van de vraag. Ik geef er de voorkeur aan om een antwoord en/of vraag in simpele en eenvoudige woorden te formuleren. Dit is voor iedereen begrijpbaar. En dit mis ik wel eens bij sommige vragen en antwoorden/reacties...