Op je iPod Touch kan je alleen programa's instaleren via de app store.
Als je nou ook andere programma's wilt installeren, zoals winterboard, of een programma waarmee je vanaf je PC commando's kan geven aan je iPod, dan moet je hem jailbreaken.
Er zijn best veel programma's die dingen doen met je iPod die Apple liever niet wil, (al was het alleen al een zaklamp die je helderheid naar 100% zet), en die je alleen op die manier kan installeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het jailbreaken is het installeren van andere firmware (als het ware de besturingssoftware van het apparaat), waardoor je, als het tenminste goed gaat, meer mogelijkheden krijgt, bijvoorbeeld om bepaalde software te installeren die anders geblokkeerd is.