Wat is doodgaan eigenlijk?

En wat gebeurd er als je doodgaat? Natuurlijk weet je het antwoord pas als het zover is!!!
Schrijf jouw mening hieronder!!!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Antwoorden (10)

Dokters die iemand dood mogen verklaren hebben er vast wel goede regels voor.

Maar als ik iemand atoom voor atoom uit elkaar haal, dan weer in elkaar zet en de persoon leeft daarna nog. Is deze persoon dan tijdelijk dood geweest? Volgens mij is er geen 100% sluitende definitie van dood en levend
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat uiteindelijk alle functies in je lichaam ermee stoppen. Hartslag wordt meestal als uitgangspunt genomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je niet meer ademt en er geen hartslag meer is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik doodga stoppen al mijn lichaamsfuncties, inclusief mijn hersenactiviteit. Ik hou voorgoed op te bestaan als denkend en zelfbewust individu.

Mijn lichaam zal vergaan, en het materiaal waarvan ik gemaakt ben zal verspreid raken en andere dingen gaan doen in het aardse ecosysteem.

Misschien zal ik een beetje voortleven in herinneringen van anderen, dingen die ik heb gemaakt of geschreven, etc.

En dat is uitstekend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik was erbij toen mijn moeder stierf en toen zij niet meer ademde lag daar iemand, die ik niet (meer)herkende, dood.
Toen zag ik dat dood dood is. Ik heb moeite met ziel, maar dat nu juist ontbrak ineens. Of iets anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn bijvoorbeeld verslagen van mensen die klinisch dood zijn geweest en ze hebben allerlei ervaringen. Het licht aan het einde van de tunnel wordt vaak genoemd. Ook zien mensen hun hele leven aan zich voorbijgaan en snappen dan de oorzaken en gevolgen van hun leven. Dat verwacht ik ook mee te maken als ik doodga.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het einde van je bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moment dat ik m'n moeder weerzie.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat de "ik" uit de verpakking gaat. Er is iets na de dood, maar wat... Ik hoop dat je nét als in de serie Ghost Wisperer naar het licht moet gaan, dat daar alles mooi en vredig is enzo :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doodgaan is het verbreken van de verbinding tussen de chauffeur en de auto, de ziel met het lichaam, het fluïdekoord wordt verbroken en als het verbroken is kan de chauffeur de auto niet meer terug vinden...

Korter kan ik het niet zeggen...

Doodgaan is zich niet anders dan gaan slapen... Gaan slapen ´s nachts noem ik dan de kleine slaap en dood gaan de grote slaap... Elke nacht is er een kleine dood. Het kenmerkt zich doorgaans dat je je het verleden van de vorige dag herinnert. Je weet dat de laatste gedachte ´s nachts ook weer de eerste gedachte ´s morgens is. Grote of kleine slaap heeft veel overeenkomsten. Tijdens elke slaap ben jij niet, er is geen ervaring. Met slapen bedoel ik diep slapen.
Er zijn 4 bewustzijnsstadia. 1) waken 2) dromen 3) slapen (diep slapen dus) en 4 turiya (turiya is de vierde = de vierde staat) waarom heet die turiya, omdat er naast dat het de vierde staat is, verder niets over te zeggen valt. (=verlicht zijn voor westerlingen)
De overeenkomsten van kleine en grote slaap, daar was ik nog...
Bij alletwee heb je stadia... Hoe ga je slapen? Je gaat liggen, de hartslag neemt af, het denken neemt af, ademhaling wordt sneller en ondieper, oren sluiten zich (=de oorverdovende stilte), droomslaap, diepe slaap... Dit geld ook voor de grote slaap, zij het dat bij de laatste na 4 dagen het fluïdekoord breekt of verbroken wordt, hangt er van af van waaruit je het beschouwt, vanuit auto of vanuit chauffeur.
Je hebt nogal wat moed nodig in het begin om gewoon te kunnen observeren hoe je de kleine slaap ziet gebeuren, maar om naar je eigen sterven te kijken is traumatisch voor bijna iedereen, dus dan wordt het naar het onbewuste getrokken en men maakt het gewoonweg niet mee...
Maar net zoals bij de kleine slaap, ontwaak je op enig moment, bij de grote slaap is dat ook net zo, alleen ben je bij de grote slaap van voertuig veranderd. Heel vaak huilen baby´s een tijd na de geboorte, dat komt omdat ze beroofd zijn van de mogelijkheden die ze gewend waren in het vorige leven. De chauffeur is dan gefrustreerd dat hij in zo´n beperkt autootje moet rijden...

Ik stop...

Ik heb je gewoon in een paar seconden een aantal facetten laten zien wat met dood gaan te maken hebben, dit alles is subjectief en je moet het vooral niet geloven, maar vooral zelf uitzoeken... Het zou onwaar kunnen zijn wie weet. Dit is niet uitputtend en van de hak op de tak...

groetjes Shanti

oh ja het antwoord is: doodgaan is stoppen met leven...