Hoeveel keer zie ik mijzelf?

Stel je staat middenin een ruimte omgeven door spiegels. Boven, onder, links en rechts. Ze zijn naadloos aan elkaar verbonden. Hoeveel keer zie ik mijzelf?

EDIT: excuses voor het ongemak, je hebt ook spiegels voor je en boven je.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen spiegel achter je?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bedankt voor je suggestie!

Het beste antwoord

waarschijnlijk geen enkele keer, er komt immers geen licht binnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

oneindig vaak, mits je ogen erg goed zijn, je wordt n.l. steeds kleiner
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geef je nog een kans, zie EDIT
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
daar ging ik al vanuit, ik blijf bij mijn antwoord ;-)
en bedankt voor de herkansing
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zo is het maar net!
111725643747999999454513666947467,16 keer(ik heb zitten tellen),
nee, serieus, oneidig veel maar je wordt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is ietsies minder
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik geef je nog een kans, zie EDIT
Is afhankelijk van de tijd en de afstand van de spiegels, licht moet weerkaatsen. Licht heeft een snelheid, dus afhankelijk van de tijd heb je een bepaald aantal reflecties.

Het reflectie vermogen speelt ook mee, als een spiegel 50% licht reflecteert zal na 7 keer weerkaatsen minder dan 1% van het licht over zijn.

Verder sta jij er ook nog en blokkeer je alle lichtstralen die jouw raken.

jouw=jou
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1 keer duidelijk, en 4 keer erg wazig in een ooghoek. Als alles echt precies recht staat, tenminste.

Dan kan je nl. niet om je spiegelbeeld heen kijken (naar de herhalingen).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Strikvraag: Je ziet jezelf niet, maar alleen een reflectie van jezelf.

Of, natuurlijk, reflecties. Meervoud.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oneindig vaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tis pik donker, dus 0 keer