Als een cel in het menselijk lichaam 1 staat tot X is.Is dan bij een mier dat net zo?

Want dan zouden bij zeer kleine diertje zoals bijvoorbeeld een huisstofmijt dit ook zo zijn?
Hoe klein is dan de kleinste cel wel niet?
Zo niet. Dan bestaan er dieren uit maar een paar cellen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Als ik je goed hoor, vraag je of elk levend wezen het gelijke aantal cellen heeft?

Dat is niet zo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee ook dat is niet zo, ik denk dat de cellen ongeveer even groot zijn grosso modo voor alle dieren/mensen/insekten/enz
En ja, er bestaan veel dieren met maar een paar cellen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is zelfs eencellig leven, maar dat wordt doorgaans niet als dier gezien. Maar niet ieder dier heeft evenveel cellen, zeker niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee.
De kleinste diertjes zijn de eencelligen.
Deze eencelligen zijn duizendmaal groter dan de andere eencellige de bacteriën.

Het Pantoffeldiertje is het bekendste eencellige dier compleet met een "sex leven".