Kan die punten onzin niet beter afgeschaft worden?

Ik schat in dat de meeste serieuze GV-ers geen moer geven om die puntjes. Of zit ik ernaast?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geen punt :) Hoewel, als puntje bij paaltje komt, krijg je er toch wel een punthoofd van.

Het beste antwoord

Ik vind het stellen van vragen en schrijven en lezen van de antwoorden een leuk tijdverdrijf, mijn triviakennis wordt vergroot en er duiken in mijn hoofd telkens nieuwe vragen op naar aanleiding van andere vragen of antwoorden...
Al met al heel plezant om mee bezig te zijn en soms heb ik werkelijk wat aan de antwoorden. Dat is vooral zo als er iets exacts gevraagd wordtof iets praktisch...daar komen dan praktische en/of exacte antwoorden op.

Maar inderdaad...die punten... voor mij hoeft het niet hoor...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee joh, ik leef voor de punten :).
Vooral de wetenschap dat ik al mijn gespaarde punten in kan leveren voor gratis vakanties, benzine en kattenvoer doet mij dag en nacht vragen beantwoorden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kan ik m'n punten aan je overdragen?
Want ik wil niet dat je kat iets tekort komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En het leuke hiervan is: Ik heb niet eens een kat.... Wel een konijn trouwens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
geef je die kattenvoer dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goh, dat zou een idee zijn, onder het mom van: Eten wat de pot schaft... Ik ga het direct proberen als ik jouw punten binnenheb en een jaar gratis kattenvoer kan bestellen :) Best een idee trouwens voor een goede vraag: Als je een konijn alleen maar kattenvoer voor zou zetten, zou die op een gegeven moment dat dan ook eten? (en kopjes gaan geven?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
c4th, ga jij kopjes geven als je alleen maar kattenvoer krijgt voorgeschoteld?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, als ik mag kiezen zou ik eerder geneigd zijn Kattenvoer dan hondenvoer te eten.
Een kat is veel kieskeuriger, als hij iets echt niet meer lust, dan zou ik het ook niet proberen. Een hond die vreet het gewoon op en ziet later wel of hij er ziek van wordt.
Ik vind het wel leuk als mensen 'beloond' worden voor een goed antwoord. Maar punten krijgen zodra je een antwoord hebt gegeven vind ik wat overdreven. Wat mij betreft wordt het duimpjes-systeem puntengekoppeld. Dat als je een duimpje omhoog krijgt een punt erbij, en een duimpje omlaag een punt eraf.

Maar ik vind het wel grappig zo'n puntensysteem, alleen doet het mij niet veel of ik nou veel of weinig punten heb.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mij interesseren die punten niet echt, ik reageer dan ook niet op zoveel vragen als ik maar kan om maar overal een puntje voor te krijgen. Meestal reageer ik alleen als ik denk iets toe te kunnen voegen (oke, sommige simpele of onnodige vragen verdienen ook simpele antwoorden).

Wat je wel kunt zien aan de hand van de punten is of iemand langer op de website actief is dus waarschijnlijk weet hoe hij/zij zich te gedragen heeft. Dit leidt er dan toe dat er mijns inziens meer waarde aan de antwoorden gehecht wordt van deze mensen dan aan de antwoorden van de 'gasten'. Kortom, tot nu toe best zinvol die punten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee joh, ik vind het helemaal leuk. Ok je kunt er niets mee. En de grootste vreugde zit hem toch in het vragen beantwoorden maar die puntjes zijn leuk. Power to the puntjes !!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind de vragen en antwoorden veel interessanter idd. Desondanks vind ik het wel interessant te weten of mijn vraag/antwoord als nuttig wordt beschouwt of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geef wel om de puntjes.. geeft altijd een goed gevoel als iemand je een thumb up geeft of je het beste antwoord hebt gegeven..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De punten voegen m.i. wel iets toe aan de site. Het gaat mij niet om persoonlijke punten, maar als de vraag gesloten is, kun je aan de hand van de beoordelingen de antwoorden lezen. Je hoeft niet door alle onzinantwoorden heen om de goede antwoorden te lezen. Voorwaarde is dan wel dat er ook duimpjes + en - uitgedeeld worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heb je wel een punt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat erom wat die punten betekenen voor de site. (zie recente vraag hierover)

Mij interesseert mijn score nauwelijks en het aantal punten zegt ook weinig over de betrouwbaarheid van de antwoorden.

Ik zie het wel zitten dat er expertstatussen komen voor mensen die bewezen kennis hebben op bepaalde gebieden.

Aan de andere kant zie ik goeievraag vooral als een vraag/antwoord-site en schat ik de waarde van meningen laag in. Kijk, als iemand wil weten of voetreflexologie iets waard is dan heb je weinig aan antwoorden van mensen die wel eens iets hebben meegemaakt in die richting maar geen klap verstand hebben van biologie etc.

Als goeievraag vooral een site moet zijn om lekker op te zwetsen, ja... maar waarom die punten dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om ieder te belonen voor het antwoord heb ik een + duimpie ingedrukt. En als die zuurpruim die op - duimpies drukt slapende vingers krijgt word het weer een stuk gezelliger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals je dat ook niet mag in Monopoly, maar toch doe , is het doorgeven van geld en in het geval van gv van punten. het zou wel een leuke handelsbeurs worden van sjacheren en genereus dealen met punten.Bv. vijf punten voor een hilarisch antwoord ; tien voor een lachsalvo, twee voor een super ernstig antwoord , voor een fake die lukt : één punt en honderd voor de liefste moderator.