Waarom kom ik bovenaan de vorige pagina terecht als ik de back-toets gebruik?

Als ik op Goeievraag.nl de antwoorden op een vraag heb gelezen en daarna terug wil naar de vragen, klik ik op de 'terug'-knop in mijn browser of op 'terug naar overzicht' . Ik kom dan bovenaan de vragenpagina terecht. Maar ik zou liever terecht komen op de plek op de vragenpagina waar ik was toen ik op de vraag klikte. Da's handiger toch?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

Dat zou inderdaad handig zijn. Echter, dit is niet iets dat eigen is aan GoeieVraag.nl, maar gewoon hoe je internetbrowser (bijv. Internet Explorer of Firefox) omgaat met internetpagina's.

De iets technischere kant van het verhaal is dat het wel kàn (maar dan alleen met de 'terug'-knop van je browser), op voorwaarde dat de pagina's statisch zijn en tijdelijk op je computer kunnen worden opgeslagen ('gecached'). Maar omdat de pagina's op GoeieVraag.nl dynamisch zijn (er worden steeds nieuwe vragen en antwoorden toegevoegd) is die mogelijkheid voor deze website dus uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zat de laatste dagen hetzelfde te denken en wilde het aan de moderators voorleggen, maar was er nog niet toe gekomen.
Daarom: goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat je met een nieuwere versie van Internet Explorer en met Firefox wel zou kunnen doen is de link naar de vraag die je interessant vindt aanklikken met je middelste muisknop. (Meestal is dat het wieltje dat ook de functie van middelste knop heeft). Je krijgt dan de aangeklikte link in een nieuw tabblad te zien.

Als je ongeveer midden op het tabblad opnieuw klikt met je middelste muisknop verdwijnt dat tabblad weer (het wordt gesloten) en je komt daarmee in de regel automatisch precies weer uit waar je was toen je op de link klikte.

Niet precies het antwoord op de vraag, sorry, maar het leek me wel een bruikbare tip voor diegenen die dit nog niet wisten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat trucje kende ik nog niet, bedankt. En het werkt inderdaad!