Kado of premie terug bij een verzekering?

Ik ga een verzekering afsluiten en kan dan kiezen uit een kado (ipod of een camera) of ik krijg 3 maanden premie terug. Wat zou jij kiezen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Hangt er natuurlijk helemaal vanaf (hoeveel / welke camera). De kans dat je net zo'n cadeau nodig hebt is nogal klein. Of 't moet net een Panasonic met Leica lens zijn - maar die kans is nogal klein. Ook de verzekeringsmaatschappij heeft 'm gewoon in moeten kopen, alleen met waarschijnlijk 10% korting ofzo.
Alleen interessant als je net toevallig 't zelfde zocht als ze aanbieden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Datgene dat de hoogste waarde vertegenwoordigt, tenzij je op dit moment absoluut geen behoefte hebt aan een Ipod of een camera.
15 jaar geleden
Ligt eraan of je die camera nodig heb. Zo niet, dan zo ik het niet doen, tenzij je de camera voor een goed bedrag kan verkopen (dwz, meer als drie maanden premie)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou een andere verzekeraar kiezen.
Eén die geen goedkope marketingtrucs gebruikt om klanten aan te trekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ken je er eentje?
verdachte truuk. geld terugvragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
gewoon de korting pakken, de waarde van het cadeau betaal je uiteindelijk toch zelf weer in de premie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
niet helemaal, het bedrag van het cadeau wat verrekend wordt met de premie is de winkelwaarde, dit is natuurlijk hoger dan wat de verzekeraar er voor betaald.
Wat je ook neemt, je betaalt er zelf voor. Voor niets komt de zon op, die korting/dat cadeau zit gewoon verwerkt in hun premieberekening. Het is dan ook geen cadeau, maar je eigen geld.

Dus wat is dan je keuze? Of je kunt van je eigen geld een iPod of camera (maar niets anders) kopen, óf je kunt dat eigen geld vrij besteedbaar houden.

Tenzij je toevallig nét van plan was precies die iPod of precies die camera te kopen (in welk geval je bij het kiezen van het cadeau waarschijnlijk een betere deal krijgt dan in de winkel) heeft de premiekorting meer waarde. In plaats van exact twee opties waar je het geld aan kan besteden, wordt het geld namelijk vrij besteedbaar. En het hebben van meer opties heeft inherent grotere waarde dan het heben van minder opties.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Grotendeels met SuzieQ eens, het is echter zo dat de verzekeraar die vast wel de ipods en camera's tegen inkoop kan kopen of er een behoorlijke korting op kan krijgen omdat hij er duizend tegelijk koopt. Je kunt die ipod/camera dus iets goedkoper krijgen. Maar goed, je moet wel een camera/ipod nodighebben en zo ja zo ik het internet afgaan of ergeen goedkopre merken die ook acceptabel zijn te koop zijn.