Waarom lezen zo weinig mensen de vragen?

Ik stel me zo voor dat, als je ingelogt bent en je mee doet met GOEIE VRAAG ,je ook de vragen en antwoorden leest van de anderen. Dan zou je toch denken dat je een duimpje geeft voor een van de antwoorden. Of een punt voor een goede vraag. Je hebt toch immers een eigen mening. Toch is er steeds ongeveer een zelfde aantal maximale reactie's. Indien we met 100 deelnemers zijn, dan zouden er per keer gemakkelijk 70 of 80 punten te verdienen zijn per goed onderwerp!!! Dat is niet zo. het lijkt altijd ongeveer het zelfde groepje mensen die reargeren ( stuk of 15 ?). Zijn we met zo weinigen of doen de anderen er niet zo veel aan???? Ik heb geen idee, jullie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

ik heb mij ook vaak deze vraag gesteld. Het zijn steeds dezelfde die reageren en af en toe komt er eens iemand bij. Zoals vb. RUTH, want die is goed bezig zeg, doe zo voort...
Maar even serieus : ik vind het niet opbouwend dat er steeds dezelfde mensen antwoorden, niet dat ze/we geen goeie antwoorden geven of vragen stellen , maar het geeft me meer een wrang gevoel alsof er niemand anders met deze site bezig is.
Misschien komt hierin nog meer spreiding , wie weet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is nou precies wat ik bedoel, waarzijn al die anderen dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
soms denk ik dat diegene die nu starten worden 'afgeschrikt' door het hoog aantal punten van diegene die je nu steeds ziet staan. Misschien remt dat.
Misschien remt het ook om de vragen te beantwoorden omdat 'ze' onterecht denken, "die anderen zullen het toch wel beter weten zeker..."
Ze doen misschien al geen moeite of durven misschien niet, wie weet ...!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar uiteindelijk zijn die punten toch helemaal niet interessant. Wat mij betreft gaat het om het vragenstellen en antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je hoeft je hierin niet aangevallen te voelen.
trouwens ik heb er ook wat van die punten.
Als Eddijst dit vaststelt en hierover een vaag wil stellen is dit een teken dat hij dat voelt en hij niet alleen. Vragen staat vrij en zeker ook de antwoorden.
Ik blijf van mening : als iemand hier binnenkort 10000 punten heeft en er komt een gast een vraag stellen, bliift deze een gast en zal zich niet aangesproken voelen om even 10000 punten te gaan inhalen, als hij/zij tenminste een beetje competitiedrang heeft.
Er zullen meer 'gasten' ontstaan dan blijvende. En misschien is hier ook niets verkeerds aan. Maar ik vind van wel. Meer 'vaste' dan 'losse' profielen geeft volgens mij méér degelijkheid en meer variatie op de antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
aan RUTH : daar heb je gelijk vind ik. De goede antwoorden zijn hier belangrijker dan de kwantiteit van antwoorden.
Maar ik ben toch ook blij dat er hier een groen blokje bijgekomen is en hoe !

Andere antwoorden (3)

Ik geef een persoonlijjke reactie:
Ik ben student. Dus ik ga naar school, maak huiswerk, ik sport. Ik heb allesbehalve tijd om vaak achter de computer te gaan zitten.
Ik ga soms er even achter en dan ook naar goeievraag.nl. Vaak heb ik dan al een hele pagina of twee gemist. Dus ik denk dat heel veel mensen, net als mij, er maar soms eventjes op zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OK begrepen, heel duidelijk.
Bij veel websites registreren mensen zich en proberen het een tijdje uit. Zo heb je al snel aardig wat gebruikers op de lijst.

Worden gebruikers verwijderd bij inactiviteit? Zo nee, misschien een idee om een gebruikerslijst te krijgen van actieve leden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben zelf nieuw, doe nu ruim een week mee, dus misschien te vroeg voor mij om te antwoorden... Maar ik denk dat het misschien komt (dat weinig mensen vragen lezen) omdat mensen maar interesse hebben in één specifieke categorie, of denken maar kennis genoeg te beschikken voor een gedeelte van de vragen. Die duimpjes, tja, misschien een idee om het verplicht te stellen een antwoord te beoordelen? (negatief, neutraal, positief)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het lijkt dan of het alleen maar om de punten gaat, maar het gaat toch om de informatie?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ben ik met je eens, maar het puntensysteem zal toch ergens voor bedoeld zijn? En eerlijk is eerlijk, als iemand je antwoord het beste vind is dat wel een streling voor je ego, of je er nu punten voor krijgt of niet!