Ga je met plezier naar je werk?

Of werk je (alleen maar) voor je geld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Ik heb mijn vorige twee banen opgezegd omdat ik mezelf er niet meer voor kon motiveren. Inmiddels ga ik nu ruim twee jaar met alle plezier naar kantoor.

Natuurlijk, er zijn dagen dat de motivatie wat lager is. Natuurlijk, er zijn momenten dat ik liever ergens anders ben. Natuurlijk, er zijn activiteiten waar ik veel liever zoveel tijd in zou kunnen steken.

Maar ik heb een uitdagende baan, op maat gemaakt naar mijn capaciteiten en wensen. Wat wil je, ik heb de functie min of meer zelf in elkaar geregen, van verschillende onderdelen die niet voor een ieder te doen zijn, maar die wel moesten gebeuren. Er zitten een aantal aspecten in die ik voorheen niet wist dat ik het kon, en zodanig heb ik ook veel geleerd over mezelf en anderen als persoon. Zo heb ik geleerd dat ik in staat ben om persoonlijke meningen in staat ben los te koppelen van mijn professionele standpunten. Zo heb ik geleerd dat mensen toch wél open blijken te staan voor kritiek en controle, wanneer je dit op een onderbouwde manier kunt brengen en tegelijk de persoon in kwestie in zijn waarde laat. Zo zijn er nog meer dingen die ik nu weet, die mij steviger in mijn schoenen doen staan.

Al deze aspecten betekenen voor mij dat het absoluut de moeite waard is om weer naar kantoor te gaan, zelfs wanneer ik op die bewuste ochtend wat minder fruitig op ben gestaan (hetgeen nog wel eens wil gebeuren als je wekker om 05:00 staat). Ik weet ook uit persoonlijke ervaring dat ik gezien mijn huidige privé-situatie ook weinig moeite zou hebben om weer te vertrekken als ik te lang in een negatief gevoel zou blijven hangen.

Dat ik ook nog betaald wordt voor dit werk is natuurlijk wel noodzakelijk. Hoe prettig ik het werk vind om te doen, als ik er niet van rond zou komen zou ik er toch ook weer voor kiezen om elders aan de slag te gaan, waar ik misschien minder plezier aan zou hebben, maar waardoor ik privé weer beter kon compenseren.

Het antwoord op de eerste vraag is dus volmondig "JA!", terwijl dit niet wegneemt dat het antwoord op de tweede vraag dat uiteindelijk ook is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Als je alleen werkt voor het geld doe je iets verkeerd.
Voor mij is het voornaamste plezier hebben in wat je doet. Werk dus ook. Vaak heb je dat zelf in de hand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het goed is doe je het beide. Zo niet dan is het niet verkeerd om je huidige baan eens kritisch te bekijken en je conclusies daaruit trekken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elke dag opnieuw!

Natuurlijk moet ik er van leven ook (en dat gaat steeds beter terwijl ik nog maar kort eigen baas ben) maar ik acht me een uiterst gelukkig mens met het plezier dat ik dagelijks vind in mijn bedoening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik fiets na het werk wel altijd met plezier naar huis...

Je kunt werk zien als een vrijwillige dagelijkse gijzelneming of een mogelijkheid om je levenskracht in al zijn aspecten te delen.
In het eerste geval is de beleving anders dan in het tweede geval... en kan varieren van moment tot moment...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het geeft structuur aan je dag, je ontmoet mensen
ontwikkelt jezelf, en als je iets nieuws draagt, wordt het wel een s opgemerkt, dat is niet zo als je thuis werkt,
of niet werkt. Ik vind het fijner om te werken (in deeltijd)
als thuis de huishouding te doen in mijn uppie.
En je bent weer blij dat je naar huis kan aan het eind van de dag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wel. (Ben eigen baas haha)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vandaar dat je zo veel tijd hebt om hier vragen te beantwoorden.... ;)
Ieder weldenkend burger met gezond verstand zou alleen met plezier mogen werken , zoniet consequent zijn , ontslag nemen en opnieuw zoeken naar een job waarin je je goed invoelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik probeer al jaren een beetje meer plezier in mijn werk te krijgen, maar het management zet me liever neer op een plek waar ik me helemaal niet senang voel.
Ik zou ontzettend graag weg willen, maar de tijden zijn ongunstig, en het zal nooit zo goed betalen als wat ik nu heb.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kort gezegd "beiden"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nog nooit iets langer dan 1 dag gedaan wat ik niet leuk vond. Naar mijn leerplicht tenminst...

En ja...

Ik ga met plezier aan het werk. En ik doe dit ook voor het geld. Anders kan ik in mijn vrije tijd geen plezier maken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik werk met plezier voor m'n geld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het begin meestal voor het geld, maar als je mensen leert kennen wordt het vaak toch voor de gezelligheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb alleen nog maar een bijbaantje als student zijnde. Maar ik ga er altijd met plezier heen. Lekker gezellig doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja hoor... ik ga met plezier naar mijn werk... en zo hoort het ook te zijn... als je met tegenzin gaat of het maakt je erg moe, heb je het verkeerde werk of de verkeerde instelling...