Als ik na mijn 65e doorwerk krijgt mijn baas dan subsidie voor mij?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ik zou zeggen van niet. Doordat je doorwerkt kan een jonger persoon deze positie niet innemen. Helemaal nu, in tijden van economische crisis, werkt dit dus averechts.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanaf 1-1-2009 gelden de volgende doorwerk bonussen. Deze komen ten goede aan de WERKNEMER en zijn dus geen subsidie voor de werkgever. De bonus wordt berekend over het inkomen boven de 8860 euro/mnd tot 54776 euro/mnd.
De doorwerkbonus wordt verrekend bij de aangifte IB/PVV over 2009 die begin 2010 moet worden ingediend. Als u normaal geen aangifte ib/pvv doet is het dan zeker de moeite waard om dit wel te doen.

Doorwerkbonus
• 62 jaar (5%) max 2296
• 63 jaar (7%) max 3214
• 64 jaar (10%) max 4592
• 65 jaar (2%) max 918
• 66 jaar (2%) max 918
• 67 (e.v.) jaar (1%) max 459
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De werkgever hoeft veel socialelasten over het loon vanaf 65 jar niet meer te betalen.
In die zin wordt hij wel veel goedkoper.