Komt er wel eind aan de wereld,of is dagdeelsoordeel wel waar????

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (10)

je zegt nu twee keer hetzelfde. dus dan is het moeilijk om een keuze te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, is al vaker voorspeld en nog nooit uitgekomen. Ik geloof daar niet in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat er ooit wel een einde aan de wereld kan komen maar dat dit vooral veroorzaakt word door de mensheid die slecht met de aarde omgaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is ook Dag Des Oordeel en niet dagdeelsoordeel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wereld is eindeloos, en die blijft eeuwig ronddraaien . Dus wel niet waar!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, aan alles komt een eind.

Denk er eens over na, als je zegt aan alles komt een eind en je gaat zoeken of je iets in je omgeving of de geschiedenis kunt bedenken dat oneindig is. Ik denk dat je al gauw tot de conclusie komt dat er niets oneindig is, behalve misschien God als je religieus bent.

Zelfs als je deze vraag beschouwt geheel buiten religie om, dus hem stelt als: "Komt er ooit een einde aan de wereld?" dan zul je op basis van bijvoorbeeld een toekomstige supernova (explosie) van onze zon kunnen nagaan dat er een eind gaat komen. Dit zal ongetwijfeld nog lange tijd duren, maar het is onontkoombaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, er komt een (happy) einde aan de wereld, maar of ook alle gestorvenen zullen opstaan betwijfel ik toch.
Het wordt dan meer stapelen, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Onze wereld is een tijdelijk fenomeen.

Martijns nuchtere insteek van hierboven is verfrissend wat dat betreft en in principe onweerlegbaar bovendien. Die ster waar we omheendraaien met z'n allen brandt met het uur harder (op). Duurt naar het schijnt nog meer dan zes miljard jaar voor hij ploft maar dan is alles hier als het goed is al lang en breed verbrand. Van stof tot stof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het einde van de wereld ligt min of meer vast omdat we afhankelijk zijn van de zon. De zon is gewoon een ster, die toevallig erg dichtbij staat, en sterren hebben niet het eeuwige leven. Zodra de zon "op" is en ontploft gaat de aarde er ook aan. Dit heeft dus dan verder niks met een dagdesoordeels of geloof te maken maar is puur een wetenschappelijk feit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens zal er een einde komen aan het bestaan.

Maar daarvoor weten we eigenlijk te weinig. De een gelooft immers in leven na de dood, de ander denkt dat we ergens anders naar toe gaan.

Dus of het einde echt een einde is zoals wij het kunnen bevatten blijft de vraag.