Ik stel hier een vraag en ik weet het antwoord niet, en er zijn een aantal verschillende antwoorden. Hoe weet ik dan welk antwoord waar is?

En dus ook welk antwoord ik moet kiezen als 'beste antwoord'.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Er staat ook het "beste" antwoord en niet het "juiste" antwoord. Voor elk antwoord zul je zelf toch moeten afwegen wat het meest plausibel is. Je kan afgaan op wat de meerderheid gelooft, of afgaan op één goed beargumenteerd antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kijk of er ook meerdere dezelfde antwoorden gegeven worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Skabolleke: helemaal mee eens.
@Pieter: Je kunt het toch nog wel bij de extra uitleg zetten?
Begin eerst met de vraag te stellen,dan kun je misschien aan een aantal antwoorden,die dezelfde richting duiden als aannemelijk onderscheiden,en een daar voor jou een bevredigende conclusie uithalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als de antwoorden allemaal verschillend zijn, zal je vraag wel lastig zijn en is er waarschijnlijk geen goed antwoord. Je zou dan het antwoord dat je het meeste aanspreekt als 'beste antwoord' kunnen selecteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat je dat niet weet, ook al zeggen honderdduizend mensen bijna hetzelfde in hun antwoord, dat wil nog niet zeggen dat het ook de waarheid is (voor vragen waar maar een feitelijk antwoord mogelijk is).

Daar gaat denk ik ook de vrije keuze voor het beste antwoord een beetje mank hier.

Even afgezien van punten en dat soort dingen, zoals elders ook besproken wordt, het kiezen van een antwoord als beste kan dit antwoord voor sommige gebruikers een bepaalde 'autoriteit' geven.

Als het antwoord dan in werkelijkheid pertinent onwaar is kan dat mijns inziens problemen opleveren voor mensen die de inhoud van deze website (te) serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goed antwoord is bijna altijd onderbouwd met een bron. Dus kijk of er een bron is toegevoegd en deze hetzelfde zegt als diegene die het antwoord gaf en probeer te oordelen of de bron betrouwbaar is. Als het antwoord eenmaal bekend is, is het wellicht ook makkelijk om andere bronnen te vinden, die het antwoord onderschrijven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk een beetje van alles hierboven ;P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?