Welk blad is leuker, de KIJK of de Quest? of mischien een ander blad?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
9.2K

Antwoorden (13)

Dat hangt helemaal van je interessegebied af. Wat voor iemand een leuk blad is kan voor een ander de meest nutteloze verspilling van een boom zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Quest vin ik persoonlijk leuker dan de KIJK
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Geen blad voor de mond" is een vrijzinnig tijdschrift waar ongezouten meningen worden gespuid zonder enige politiek connotatie en leuker dan autowereld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Quest is leuk en heeft vaak iets interessantere onderwerpen dan de Kijk. Natuurlijk hangt dit van je interesse af, maar quest heeft onderwerpen die de meeste mensen leuk/interessant vinden.

Triv is een vergelijkbaar blad, vind ik een beetje tussen Kijk en Quest inzitten.

Wij hebben hier een eigen praktijk met wachtkamer. Hier liggen o.a. de Quest, Triv, Kijk en Zozitdat voor de iets jongere mensen.
Zozitdat en Quest worden van die 4 het meeste gelezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind de KIJK nogal futuristisch en de Quest wetenschappelijk. Welke leuker is hangt af van je interesse.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
koop van beide een singel and find out
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wanneer je geinteresseerd bent in de vaak jongste en veelal meest toonaangevende wetenschappelijke ontwikkelingen van het moment zonder je voor veel geld op veelal erg specialistische (vak)bladen te abonneren zou ik zeker eens proberen een gratis(!) lidmaatschap op TWA te realiseren.

Absoluut een aanrader.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Quest is meer praktisch.. En KIJK is meer theoretisch. Tenminste dat is wat ik heb geconcludeerd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De KIJK! is gericht op jongeren vanaf een jaar of 12, de Quest meer voor volwassenen. Toch kunnen beide bladen best voor beide doelgroepen interessant zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, ik heb soms toch wel wat moeite met het begrijpen van de theorieën die door Kijk besproken worden (quantummechanica bijvoorbeeld). Dat zou ik toch niet aanraden aan een 12-jarige. Maar als je kijkt naar het hoge vliegtuigen en stoere-gadgets gehalte, dan heb je zeker gelijk.
Ik vind ze beide leuk. De Kijk is naar mijn mening wat meer gericht op techniek en natuurkunde, de Quest wat meer op psychologie en wat daaromheen hangt. De Quest is ietwat toegankelijker, heb ik het idee. De Kijk heeft nogal snel de neiging om theoretisch te werk te gaan.
Ik heb een abonnement op beide bladen. De een vult de ander zo mooi aan (hoewel je soms toch wel overlap van onderwerpen/artikelen tegenkomt).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Quest is leuker geschreven. Je kan anders ook de Triv' proberen. Dat is ook een leuk blad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ligt een beetje aan je leeftijd. Ik ben in de VS opgegroeid en ken die 2 bladen niet zo goed. Een echte aanrader is echter:

The Scientific American (er is ook een Nederlandstalige versie)