Als je zonder aansteker zit, kunnen vuurvliegjes dan uitkomst bieden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Het beste antwoord

Nee, je kan een sigaret ook niet aankrijgen op een warmhoudplaat of door er heel snel rondjes mee te rennen. Wat wel kan is 1 peuk in de magnetron doen en op superboost drukken. Als die sigaret ontbrand kan je de andere er mee aan maken. Maar een pakje lucifers is wel handiger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ga ik is proberen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je hebt wel een magnetron nodig die een erg goede superboost heeft en erg droge peuken.

Andere antwoorden (4)

Nee dat gaat niet lukken. In hun lichaam vind een chemische reactie plaats waardoor ze licht geven. Maar er is niet voldoende energie om daarmee iets aan te steken. Misschien is het een intressantere vraag om te stellen:

Stel dat je het licht wat een vuurvliegje afgeeft kan omzetten in warmte (met een rendement van 100%) hoeveel vuurvliegjes heb je dan nodig om een sigaret aan te steken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van vuursteentjes weet ik dat je er maar twee van nodig hebt, dus voor het gemak ga ik er maar van uit dat dat er ook twee moeten zijn.
Dat hangt ervan af waar je die aansteker voor nodig hebt: je kunt ze wel eten, niet roken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je twee vuurvliegjes snel langs elkaar heenwrijft kan er een dergelijke hitte ontstaan (door wrijving) dat je er een sigaret mee aan kan steken. Maar daar heb je waarschijnlijk twee pincetten voor nodig, dan is het waarschijnlijk handiger om een extra aansteker mee te nemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja omdat een beetje licht beter is dan helemaal geen licht