waarom gaat de aarde eraan in 2012?

ik heb gehoord dat het iets met de black rift te maken heeft

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Als de aarde eraan gaat zullen wij dit zeer waarschijnlijk niet merken...

Wat er gebeurd is dat in 2012 de Maya kalender eindigd en een bepaalde groep gelovigen van mening zijn dat de aarde dan vergaat...

Maar diezelfde groep gelovigen zijn al menig keer in de geschiedenis van mening geweest dat de aarde zou vergaan. 2000, 1993 en 1984 waren van dergelijke jaren dat de aarde ook zou vergaan...

De laatste keer dat ik dood ging werd ik teruggestuurd. Dus het zal allemaal wel...

2012 is eveneens een bijzonder jaartal omdat dan het tijdsbestek Aquarius begint. Of wel dat er volgens sommige gelovigen dan een nieuwe messias zal verschijnen. Of misschien eenvoudiger gezegd. Men is er van overtuigd dat Jezus Christus zal terugkeren naar de aarde in 2012...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens de Maya kalender start in 2012 de zesde wereld. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de hoeveelste keer zou de aarde dan al niet vergaan? Mensen roepen wel meer. Ik geloof dat niet, eerst zien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, de Aarde blijft gewoon bestaan ook na 2012.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
interessant gegeven. de maya kalender stopt in 2012 en mensen menen dat de aarde ook stopt. alsof je horloge kapot is en het dan altijd negen uur 's morgens blijft. niet waar dus.
reden dat de maya's tot 2012 voorspellen is dat ze op basis van sterren een kalender hebben gemaakt en in 2012 is de cyclus van sirius ofzo weer rond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zijn niet alleen de Mayas die voorspellen dat er een grote gebeurtenis plaatsvindt op het einde van 2012, de chinezen, oude kelten...Nostradamus (natuurlijk) en ergens een passage in de bijbel. Het is interessant dat verschillende culturen deze datum aanwijzen, zeker omdat enkele van deze culturen (met name de Mayas) heel bedreven waren in hun kalendertelling (zonsverduisteringen tot op minuten voorspellen). Maar uiteindelijk draait het om de intrepetatie. Nostradamus schreef; "bezemsteel, wolf, kabbelend water" wat geintrepeteerd kan worden als "december 2012 komt een grote zonnewind die de aarde zal verzwelgen"
Wat wel belangrijk is is dat voor het eerst in duizenden jaren alle planeten (op diezelfde datum) in één lijn liggen met het centrum van ons heelal; niemand weet wat het effect zal zijn van deze aaneenschakeling van zwaartekrachten (zonnewind? Poolverschuiving?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de vijfde cyclus dan is afgelopen. Wat er tot nu toe is gebeurd:
- Toen de eerste cyclus was afgelopen kwam er een jaguar die iedereen opat
- De tweede eindigde in lucht
- De derde in vuur
- De vierde in water
- En de vijfde is nu aan de beurt.
Aardbevingen lijkt mij dan logisch, maar dan zitten we te denken aan de griekse elementen, niet aan de maya cultuur. Blijft lastig... Voor het complete verhaal: zie bron.