Vissen hebben zonlicht nodig voor vitamine D aanmaak (net als mensen trouwens).. Misschien als je extra vitamine D toe voegt aan hun dieet dat het wel gaat
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goudvissen verliezen hun kleur als ze in een donkere of matig verlichte ruimte verblijven. Net zoals mensen hebben de goudvissen licht nodig om een mooi kleurtje te krijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vissen hebben functionerende ogen, dus hebben ze licht nodig om te zien en hun voedel te vinden...toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kleuren blijven indd mooier met licht. Dit geldt ook voor andere vissen. Dat is de reden dat een aquarium ook een lampje heeft.
Oja je kan je vissenkom beter niet in de volle zon zetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook voor het zicht onder water is het belangrijk dat er licht is. Een vis heeft niet voor niets ogen. Ogen hebben licht nodig om goed te functioneren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom hebben mensen het erover dat een goudvis zonder licht een minder mooi kleurtje krijgt? Is dat echt het belangrijkste? Een goudvis is een levend wezen, dat je dus óf fatsoenlijk moet verzorgen óf überhaupt niet in huis moet nemen.

Goudvissen hebben inderdaad niet voor niets ogen. Jij wilt toch ook niet permanent in een donkere kamer leven? Zelfs niet als je extra vitamine B krijgt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uhm, vitamine D natuurlijk...