Als we begraven worden, waarom dan horizontaal?

Waar komt dit vandaan, en waarom niet verticaal? Scheelt veel ruimte.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Het beste antwoord

Een Australisch bedrijf gaat binnenkort een verticaal kerkhof aanleggen. Ze zullen er de mensen rechtop in de grond begraven. Zonder kist, maar in een speciale zak. Op die manier is er minder plaats nodig en wordt een begrafenis ook minder duur. De lichamen worden in een zak gewikkeld en verticaal begraven in een graf van drie meter diep. Als het kerkhof vol ligt, wordt er weer een weide van gemaakt. Zerken en andere kruisbeelden verdwijnen dan. Erg milieuvriendelijk...

in sommige familiegraven worden de overledenen inderdaad rechtop begraven, als iemand wordt bijgezet worden de anderen niet verstoort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat je anders in elkaar zakt in je kist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zag laatst ergens op tv om mensen onder elkaar te begraven. Dit om reactie te geven op je "scheelt ruimte" zin. :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je een persoon dan zogenaamde rust geeft.

als een mens ligt, vind hij/zij(meestal) rust. en dus als je iemand verticaal begraaft is het niet netjes, want de persoon staat dan en vind geen rust.

het scheelt wel ruimte
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een put graven is lastiger dan een geul.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anders lijk je op een mummy.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de oven (crematie) word je als dode doorgaans ook horizontaal geschoven. Zou dat verband houden met het antwoord op je vraag? Iets met mores en respect wellicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het niet verboden om mensen vertikaal te begraven. Waarom dit niet toegepast wordt zal ongetwijfeld met de laatste rustplaats te maken hebben. Als wij rusten terwijl we leven, liggen we ook vaak op onze rug. Ten 2de moet men een veel dieper gat graven en passen er geen kisten meer bovenop elkaar zoals nu wel gebeurd met horizontaal begraven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ïemand staande begraven is geen optie,die redenen zijn meer of minder aangegeven.
Om antwoord te geven op "scheelt veel ruimte", in veel zuidelijke landen worden mensen "begraven"in een soort muur,waar ruimtes ter grootte van de kist zijn.Die wordt hier dan ingeschoven ,en kan door een raampje zichtbaar blijven,of wordt met een marmeren plaat afgesloten.Zo'n muur kan dan 100 kisten bevatten en spaart zodoende veel ruimte.In Nederland zijn dacht ik op 3 plaatsen ook zulke muren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Algemeen geldend weet ik het niet, maar ik kan me goed voorstellen dat je in plat en nat Nederland op een aantal plaatsen al heel gauw in het grondwater komt als je drie meter diep of net iets meer graaft. Natte voeten voor de dode... hmm