Omdat het woord niet autologisch (zichzelf beschrijvend) is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het woord 'recursief', zelf niet recursief is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zouden voor het woord fonetisch andere maatstaven gelden dan voor andere woorden. Bovendien is "voneties" voor veel mensen slecht herkenbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik spreek het woord wel zo uit als het geschreven staat. Doe ik iets verkeerd?
Per lettergreep:
Fo ne tisch.
Ik zou niet weten hoe ik deze lettergrepen anders moet laten klinken dan ze geschreven zijn?
Dit doet me trouwens wel denken aan een sketch van Monthy Python:
"Ah, no, no. My name is spelt 'Luxury Yacht' but it's pronounced 'Throatwobbler Mangrove'."
Maar volgens mij spreek je fonetisch gewoon uit zoals je het schrijft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook taal is gebonden aan regels.