ik gebruik equivalent als synoniem voor synoniem
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben op zoek naar het zelfstandig naamwoord, niet het bijvoeglijk naamwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ah, dat stond niet in je vraag :S Ik twijfel of daar wel een synoniem voor is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm volgens mij is 'tegenhanger' toch net iets anders. Bijvoorbeeld "de piramiden van de Maya's zijn de tegenhangers van die van de Egyptenaren", maar het komt iig wel in de buurt.
Houden de moderators niet in de gaten of een vraag al een keer is gesteld?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jawel! Echter, de vraag van rvw wordt niet beantwoord in de eerdere "dubbele" vraag. Hij is immers op zoek naar een synoniem voor het zelfstandige naamwoord. In dit geval is het opnieuw stellen van dezelfde vraag dus prima.
Een synoniem voor synoniem is:
Een ander woord voor...
Gelijk aan.....
Verwandt aan....
Tegenhanger....

Groeten.

Inderdaad was deze vraag al eerder gesteld!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een synoniem is een ander woord voor 'een ander woord voor': woorden noemen we synoniem als ze (ongeveer) hetzelfde betekenen.

Voorbeelden van synoniemen zijn:
portemonnee - beurs
auto - wagen
douche - stortbad
duimspijker - punaise
danken - wijten (bron wiki)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetzelfde, gelijk aan.

Er zijn er dus erg veel, zoals voorgangers al meldden.