Als je,je gevel impregneerd,moet je dan eerst zandstralen,of kan dat op de "vuile"stenen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Kijk even in de bron en download dat document.
Maar het hoeft niet, het metselwerk moet wel schoon zijn. Maar waarom wil je impregneren? Het is meestel niet nodig, daarvoor zit er een spout in je muur. Is je isolatie aan het rotten? Zo niet dan zou ik het niet doen, je hebt veel kans op dat als je niet de gehele gevel helemaal top waterdicht maakt je de problemen vergroot.
Aangezien het water wat er dan door een kiertje achter komt, helemaal niet meer weg kan. Als het dan gaat vriezen ben je helemaal de sjaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou eerst zandstralen en opnieuw voegen.

Ten eerste ziet het er meteen mooier uit
Ten tweede als je later wilt stralen en voegen, moet je weer opnieuw impregneren.

Als je de klus toch aanpakt, doe het dan meteen goed (zolang de financien toereikend zijn natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het eerst met een hogedrukreiniger schoonspuiten,en dan impregneren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zandstralen hoeft niet altijd. Goed schoonmaken wel. Met het secuur borstelen met een staalborstel van je gevel of schoorsteen ben je doorgaans al een heel eind.