Hoe kan je zorgen dat de jeugd niet verzeild raakt..

Hoe kan je zorgen dat de jeugd niet verzeild raakt in de neerwaardse spiraal, en het verkeerde pad op gaat. denk aan drugs / criminaliteit.

Extra uitleg:
Meestal schort het aan de opvoeding. wat als die kinderen dat niet hebben gehad? hoe krijg je ze dan nog op 't rechte pad. zoiets vraag ik me wel eens af.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Daar zijn veel dingen voor nodig, enkele voorbeelden:
- Aandacht en liefde van ouders
- Voorleven hoe het moet
- Uitleggen en/of laten merken waar het om gaat in het leven
- Blijven praten
- Je verdiepen in hun leven
- Interesse tonen
- Luisteren
- Eventueel samen met hen op zoek naar mensen met wie zij zich identificeren die een voorbeeldfiguur zou kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Zorgen dat je als ouder(s)/verzorger(s) voor een fatsoenlijke opvoeding zorgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door goede scholing en ze goede uitdagingen te geven in het leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
NIET, blijven altijd plekken bestaan waar de jeugd hiermee in aanraking kan komen. Denk dat het NIET te verkomen is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
goede opvoeding laten genieten, hier ligt toch vaak een probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zorgen dat de jeugd zich niet verveelt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zorgen dat ze een goede opvoeding krijgen, en bovenal gelukkig!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De jeugd moet weer waarden en normen bijgebracht worden. Ouders moeten tijd gaan spenderen met de kinderen, niet om alleen maar leuke dingen te gaan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Continu alert zijn en blijven en de dialoog nooit ontvluchten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ben 't wel met je eens maar meestal is een dialoog niet aan te gaan met deze personen. Omdat het confronteren met de waarheid te hard voor ze aankomt en het niet willen geloven. of iets willen aannemen van andere mensen.. jammer helaas ;)
Vooral door hun leven een positieve stimulans te geven. Op het moment dat jongeren een doel in hun leven hebben en ergens naar toe werken en in geloven, hebben zij geen behoefte aan drugs.

Een mooi voorbeeld hiervan is een man in Amsterdam die jongens extra training aanbied om te leren voetballen.
Al deze jongens zijn gemotiveerd om prof voetballer te worden. Daarnaast zijn ze hier zo druk mee bezig dat ze geen eens tijd hebben om na te denken over drugs
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zorgen dat er ten alle tijden kansen voor ze liggen in de maatschappij en deze ook duidelijk aanduiden. en dan niet zoiets als in het leger maar echte kansen/tijdverdrijf (betaald uiteraard)