Waarom heten geitenwollen sokken zo terwijl ze van schapenwol zijn gemaakt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
4.3K

Antwoorden (6)

De vraag is waarom jij ze zo noemt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat het slaat op het type persoon dat deze sokken draagt, niet perse op de sokken zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze door geiten gedragen worden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze vroeger van geitenwol gemaakt werden. Schapenwollen sokken kunnen ook nette sokken zijn, geytenwollen niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat er daadwerkelijk geitenwollensokken bestaan deze worden gemaakt van het wol van de angora geit, in de volksmond wordt tegen iedere wollen sok geitenwollensok gezegd maar officieel heb je dus geitenwollensokken en schapenwollensoken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Precies de vraag is waarom jij ze zo noemt?
Je zou het ook schapenwollen sokken kunnen noemen, dat had je ons een hoop tijd minder gekost.