Ik weet ook niet waarom dat zo is, maar inderdaad is het zo. Kleine ruzietjes die kerels bijleggen met een biertje, waarna het gewoon over is, blijven bij vrouwen vaak nog maandenlang naborrelen.

Waarom? Misschien toch een vorm van competitie? Dat elke vrouw gezien wordt als concurrent bij het proces "De ideale man scoren om nageslacht mee te verwekken".

Misschien spelen hier de hormonen ook een rol in. Bepaalde perioden in de maand ben je als vrouw gewoon prikkelbaarder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat erg. :)

Andere antwoorden (6)

Het is natuurlijk niet altijd zo, maar in het algemeen is dit wel waar. Ik denk dat het komt omdat mannen er beter in zijn om zich op de vlakte te houden.

Waar mannen beter in staat zijn het over die onderwerpen te hebben waar ze géén conflict over hebben, zoomen vrouwen eerder in op het conflict in plaats van het te hebben over algemeenheden. Dan worden onenigheden ook belangrijker dan zaken die ze met elkaar gemeen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat erg. :)
Om de zelfde reden dat mannen en vrouwen elkaar niet snappen.
Mannen zoeken altijd direct een oplossing voor een probleem daar waar vrouwen graag ronddraaien in het probleem.
Voorbeeld: Vrouw zit te huilen; man zoekt direct oplossing voor het probleem of bagatelliseert het probleem terwijl vrouw " gewoon " lekker uit wil huilen.

Correct me if I'm wrong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien zijn zij (vrouwen) het daar wel niet mee eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt een beetje aan de situatie, als het een groep vriendinnen is zal het heel erg meevallen. Ik herinner me alleen dat jaar dat expeditie robinson een vrouweneiland had.. wat een ellende en een ruzie en een gedoe! dat was echt verschrikkelijk om te zien als vrouw..
Door de concurrentiestrijd en doordat ze gewend zijn meer te delen dan mannen, is de kans dus ook groter dat er op geantwoord wordt...

Maar vrouwen zijn vriendelijker dan mannen, naar mannen toe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat dat met jaloezie te maken heeft en met het geen wat de een niet heeft en de ander wel.
maar mannen zijn ook niet aardig voor elkaar,(hooligans hells angels) zijn vrouwen niet in te vinden hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afgunst jaloezie...