Als ik naar mijn oma kijk is zij minder spraakzaam omdat zij niet alle gesprekken meer goed meekrijgt. Ze hoort minder goed en het gaat te snel waardoor ze niet meer meekomt in een gesprek. En dan houden ze haar mond maar dicht. Ik weet natuurlijk niet of dit voor alle hoogbejaarde mensen geldt, maar ik vindt het wel logisch klinken, al zeg ik het zelf ;)

Wel jammer, want ze hebben al zoveel meegemaakt dat ze goede adviezen e.d. geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat alles al gezegd is....
14 jaar geleden
Ik denk dat ze alles al gezegd hebben.
Als ze nu nog iets zouden zeggen zouden ze in herhaling vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze je niet horen, kunnen ze ook niet reageren ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken juist veel hoogbejaarden die me de oren van de kop kletsen omdat ze zo weinig mensen zien op een dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze al hun krachten nodig hebben om het leven in stand te houden.Als ze echt iets nodig hebben laten ze dat wel merken.Als ze zien dat je echte interesse betoont kunnen ze aardig uit de hoek komen, maar ze hebben zoveel mensenkennis dat ze zich niet meer laten vangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen zin om te luisteren naar onzin. Als ze beginnen te praten dan neemt de gesprekspartner het meestal volledig over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze genieten door te luisteren en te kijken. En soms zitten ze daar gewoon en doen ze of ze luisteren maar krijgen niet mee wat je zegt.

En andere kletsen iedere keer over hetzelfde.

Ieder mens is anders, laat iedereen in zn waarde. Stille wateren diepe gronden?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouderdom van lichaam en geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze nu weten dat zwijgen goud is en spreken zilver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er te weinig te beleven valt, hebben ze dan niets meer te vertellen