Mag ik iedereen alvast een fijne koniginnedag wensen?

de moderators wilden een extra uitleg: Mijn moeder is duits en zij vindt het ongepast als iemand iemand anders feliciteert met zijn/haar verjaardag voor het feit zelf. Ik vraag me dus af of andere mensen en culturen ook zoiets voelen. Als ik mijn collegae een fijne koniginnedag toewens vandaag, is dat dan acceptabel?
Fijne koniginnedag allemaal!!
(kan dit?)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk mag jij dat, alleen kan ik er zelf jammer genoeg niet bij zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat krijg je als je naar het buitenland verhuisd hè. Ik weet nog dat ik vorig jaar op Koninginnedag met een chagerijnige kop op het werk zat. Zal morgen vast wel hetzelfde zijn.

Andere antwoorden (8)

Volgens mij kan het wel in de nederlandse cultuur. En gezien de koningin ondanks haar duitse wortels toch wel heel nederlands is: bedankt Pikkebaas! Jij ook fijne koninginnedag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag toch altijd iemand een fijne dag toewensen?
Dat die moderators daar intrappen....
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet niet gekker worden ;)
Ik voel me persoonlijk niet beledigd, maar misschien zijn hier wel onzekere mensen die het zich wel erg zullen aantrekken..

Ik zou daarom maar voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat vinden we leuk allemaal. Bedankt in ieder geval, en hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is helemaal niks mis mee. Ik vind het aardig om iedereen een fijne koninginnedag te wensen. Jij van harte hetzelfde toegewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk mag dat.
ook een hele fijne dag toegewenst.

gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk mag dat, jij ook een fijne koninginnedag toegewenst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, voor mij mag je dat zeker.

(Volgens mij ben je al begonnen, gezien je reactie op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/wijn-drink-pannekoeken.7616 ;-))

Van het zelfde toegewenst!