Wat begrijp jij niet aan vrouwen/mannen en wat zouden we van elkaar kunnen leren?

Als je een man bent; Wat begrijp je maar niet aan vrouwen?
Als je een vrouw bent; Wat begrijp je maar niet aan mannen?

Wat zouden we van elkaar kunnen leren?

Of zijn deze verschillen juist zo leuk en vullen wij elkaar aan?

* en dan doel ik meer op eigenschappen etc die kenmerkend zijn voor het geslacht (dit kan per persoon natuurlijk verschillen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik denk eerlijk gezegd dat vrouwen en mannen in de kern (de ervaring van emoties) niet zo heel veel van elkaar verschillen, hormonale uitzonderingen daargelaten (zowel onder mannen als vrouwen)

Hoe mannen en/of vrouwen echter uiting geven aan deze emoties (of juist niet) is globaal genomen denk ik wel aardig geslacht bepaald. Maar ik denk eerder dat dit te maken heeft met het sociaal maatschappelijke opvoedingspatroon, dan met de kern van ons wezen zoals wij geboren worden. Oftewel: het sociale gedrag van mannen en vrouwen worden mijns inziens zeer bepaald door opvoeding/maatschappij/omstandigheden/etc. Daarnaast zijn persoonlijke ervaringen natuurlijk ook erg bepalend voor het karakter van een individu.

Hoe langer ik nu besta, hoe meer ik besef dat mannen en vrouwen helemaal niet zulk stereotype gedrag vertonen als dat ik vroeger dacht.

Dat gezegd hebbende en terugkomend op je vraag, denk ik dat zowel mannen als vrouwen er gebaat bij zijn om vooral te luisteren naar hun gevoel en hier duidelijke uiting aan te geven en hier goed over te communiceren. Dit voorkomt misverstanden en kweekt wederzijds begrip. En dan heb ik het niet alleen over de communicatie tussen de geslachten, maar communicatie tussen mensen an sich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt beter vragen wat begrijp jij niet aan SOMMIGE mannen/vrouwen, want ik denk namelijk over sommige mannen maar dat het gemene irritante en uit de tent lokkende personen zijn. Maar zo denk ik lang niet over alle mannen, ik vind mijn vriend namelijk de allerliefste en romantischte die er is. Over vrouwen denk ik ook verschillend, het ligt er net aan wie ik mag of niet.

Maarja, wat wel zo is, is dat er zonder de mannen geen vrouwen waren, en andersom precies hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een man dient voor een vrouw te buigen en is buiten het huis de baas...
Een vrouw dient een man neer te zetten in zijn man-zijn en is in huis de baas...

Maar John Gray heeft in zijn boek Mannen zijn van Mars en vrouwen van Venus, er genoeg over gezegd...

Leren elkaar te accepteren is al heel wat... Houden van is al lastiger en samen leven nog moeilijker...

We vullen elkaar aan, als er wederzijds de bereidheid is om open naar elkaar te zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snapt al heel erg lang totaal niets van mannen...

Van vrouwen begrijp ik wat meer, maar ook daar snap ik nog steeds een hoop niet van...

Toegevoegd op 27-04-2009 19:14:27
Even een kleine aanvulling, want ik had het natuurlijk weer niet goed gelezen...

Ik geloof niet dat ik echt wil weten wat we van elkaar kunnen leren. Maar misschien komt dat omdat ik mezelf gewoon te complex vind... *GRIJNZ*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik als man niet begrijp aan vrouwen is dat ze zich zo kunnen verliezen in kleine zaken, dat ze proberen zaken met een omweg te benaderen en dat ze in een bepaalde mood moeten zijn om de liefde te bedrijven.

Wat we van elkaar kunnen leren : Duidelijk communiceren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vrouwen op van die alpha apen vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik begrijp bijna niks in een vrouw... Vrouwen zijn onbekende wezens van andere planeet xD Er zit zo veel verschill in structuur van lichaam, vormen van sexuality, fysiologie, psychologie, emotionele paletten, werking van de brein etc etc etc dat het is gewoon niet te begrijpen... En ik ga hardop lachen als een man zou beweren dat hij een vrouw begrijpt. Ja, ik weet dat in essentie zijn we één en het is in elke 'origins story' verteld, ook kunnen we het voelen en ervaren... Maar dit valt ook buiten het 'begrijpen'. In dagelijkse leven kan ik wel bepaalde daden en woorden, gedachten en emoties van een vrouw begrijpen, meer niet... En er is zo veel meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien klinkt het raar maar ik als vrouw begrijp mannen prima, op een enkele seksuele denkwijze na. Maar dit heeft voornamelijk met verschil in gevoel te maken tussen man en vrouw.

Vrouwen zijn eerlijk gezegd zeer complex in gevoelens. Ze voelen van alles maar uiten het niet of niet voldoende/duidelijk waardoor de man nog minder van ons begrijpt ^^ En als we zeggen dat er 'niks is', zit er juist vaak van alles in ons hoofd. Als er bij een man 'niks is', is er ook niks, een uitzondering daargelaten.

Ik begrijp persoonlijk vaak ook niet veel van vrouwen en van mezelf soms, eerlijk is eerlijk. Ik denk dat het grootste verschil is dat mannen rechtlijnig en praktisch denken en zo snel hun doel bereiken. Terwijl vrouwen met allerlei omwegen en veel gevoelens hun doel uiteindelijk ook bereiken, maar veel later en vanaf een heel andere kant ;)

Wat we kunnen leren van elkaar? Communicatie, communicatie en nog eens communicatie (met als bovenstaande gegevens als uitgangspunt voor beide)