Wel van de gevolgen. Je gezondheid kan wel sterk achteruit gaan. Als je al zwak was, kan 't de druppel zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ja en nee...
nee omdat het niet dodelijk is...
en ja omdat de persoon er niet mee om kan gaan, en het is mogelijk dat je ik helemaal nooit meer opkomt door verdriet...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
beetje cryptisch is het wel zie ik... ik zal me nader uitdrukken. Een mens heeft een ik-besef, ook wel ego genoemd. Door intens verdriet toe te laten kan het ik-besef helemaal weggevaagd worden. Zo iemand noemen we dan verlicht of gerealiseerd. En dat is wel degelijk mogelijk dat dit door verdriet in gang gezet wordt... hopelijk is het nu wel een beetje te begrijpen...
Volgens onderstaand artikel is dat zeker niet uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt mij wel, er zijn mensen zo verdrietig dat ze geen andere uitweg meer zien dan zichzelf het leven weg te nemen.

Als je echter op natuurlijk wijze bedoelt lijkt mij dat niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toepasselijke avatar heb ik trouwens voor deze vraag...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoelde wel degelijk sterven en geen zelfdoding.
Telt zelfmoord van verdriet ook?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat verdriet je zoveel stress op kan leveren waar je lichamlijke klachten van kan krijgen en wellicht aan kan sterven. dan is verdriet misschien niet de directe doodsoorzaak maar kan dan zeker wel een spreekwoordelijke 'dikke vinger in de pap' gehad hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk het wel, misschien niet in letterlijke zin, maar wat je soms ziet is dat mensen die al heel lang bij elkaar zijn vlak na elkaar sterven.

Wellicht leuk om te weten.
Vrouwen sterven meestal nadat een voor hen belangrijke gebeurtenis heeft plaatsgevonden zoals Kerst, een verjaardag of nadat ze iedereen die ze nog wilde zien gezien heeft (Dit is statistisch aangetoond).

Bij mannen is dat veel minder het geval.

Je kunt dan mi niet spreken van zelfmoord maar eerder "geen zin meer hebben om door te gaan"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee als je verdrietig bent moet je er eerst aan denken en daarna het achter je laten en gewoon verder gaan met je leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja, ik denk dat iets zo'n ongelovige impact kunt hebben dat je geestelijk zo'n tik gekregen heeft, dat je het niet kunt bevatten. Dan ben je sowieso al gestorven.