De gemeentelijke bevolkingsregisters zijn gekoppeld dus wat in de ene gemeente geregistreerd staat is in de andere probleemloos op te vragen. Hoe meer informatie je hebt hoe eenvoudiger dit gaat overigens. Er lopen nogal wat mensen met dezelfde naam in Nederland. SoFi nummers zijn de gemakkelijkste zoek methode omdat die voor iedereen uniek is. Als je die niet hebt zullen ze een andere zoekopdracht op de database los moeten laten en hoe meer informatie je kan geven hoe sneller ze een resultaat kunnen geven.
Om als derde bij die informatie te komen is een 2e. Privacy wetgevingen gaan in Nederland behoorlijk ver en waarschijnlijk heb je speciale toestemming nodig (bijvoorbeeld via een rechter, burgemeester of verantwoordelijk wethouder of via ministerie iod.) om die informatie te kunnen opvragen.
Bij je lokale gemeentehuis/stadskantoor hebben ze waarschijnlijk wel een balie waar je met dergelijke vragen terecht kunt. Ze moeten je daar ook kunnen vertellen welke formulieren ed. er bij komen kijken. (Volhouden.. ze zijn niet altijd even enthousiast om dit soort vragen te beantwoorden omdat ze zelf waarschijnlijk ook de antwoorden moeten opzoeken)
Er moet in je gemeente ook een bureau rechtshulp zijn die beperkt gratis dit soort dingen kunnen uitzoeken.
Ga er in ieder geval van uit dat dit een tijd kan duren dus ik hoop niet dat je die informatie nodig hebt om deze zomer naar de VS te kunnen.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit geboorteregister is er. Alleen heeft iedere gemeente een eigen geboorteregister. Verder staat op de ID-kaart, of Paspoort in welke plaats men geboren is. Zelfs op het rijbewijs staat dit direct achter de geboortedatum. Dit lijken me voldoende manieren om een geboorteplaats te achterhalen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door te vragen?

Volgens mij kunnen wij als gewone klootjesvolk niet bij de Gemeentelijk Basisadministratie, waar dit soort dingen zijn geregistreerd. Privacy enzo....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door het gemeentelijke geboorteregister te raadplegen.