wanneer kun je je kinderen als tv-addicts beschouwen?

mijn dochter van 11 gaf een spreekbeurt over de negatieve gevolgen van te veel tv kijken omdat de ouders het te druk hadden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je kan ze beter niet langer dan anderhalf uur p/d tv laten kijken. Ik wil niet zeggen dat als ze langer kijken Tv-addict zijn, maar het is zoiezo niet goed voor de ontwikkelijng. Lees onderstaand bericht maar.

Uit een onderzoek van de britse regering blijkt dat kinderen die veel televisie en op het internet surfen vaan onrustig respectloos en gierig zijn.

Al jaren wordt er door deskundige gewaarschuwd om kinderen niet langer dan ander half uur p/d achter het beeldscherm zich te laten vermaken. Pc en tv. Het aanbod is desastreus voor een gezonde ontwikkeling. Veel geweld, porno, drugs en geschreeuw. Daarnaast krijgen ze te kort beweging en hebben ze onvoldoende contact met mensen om zich sociaal te ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je kinderen de voorkeur geven aan tv kijken boven buitenspelen kun je ze als tv-addicts beschouwen. Ik vind zelf een uur per dag tv kijken lang genoeg voor mijn zoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laat ze eens de volgende test doen, of vul hem zelf in voor uw kind.

Uiteraard is het maar een indicatie, maar toch een soort van handvat mocht daar behoefte aan zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op het moment dat het koste gaat van andere gezonde activiteiten zoals o.a. buiten spelen, sociale contacten en huiswerk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens het Centrum voor Verslavingsonderzoek in Utrecht is er in Nederland nog nooit onderzoek gedaan naar televisieverslaving. ,,Maar ik sluit niet uit dat er in dit land miljoenen televisieverslaafden zijn'', zegt onderzoeker Hans Verbraak. Amerikaans onderzoek leert dat 40 procent van de volwassenen en 70 procent van de tieners vinden dat ze te veel televisie kijken. Ongeveer 10 procent van alle Amerikanen noemt zich televisieverslaafd.

Zelfhulpgroepen als Overcoming Cable TV Addiction Anonymous zijn in de VS heel gewoon. In het land waar de networktycoon Ted Turner televisie ,,de belangrijkste bijdrage aan het geweld'' noemt, is sinds 1994 het TV Turnoff Network actief. Dat is een grassroots-organisatie die kinderen en volwassenen stimuleert om minder televisie te kijken. Meer dan 24 miljoen Amerikanen hebben inmiddels een TV Turnoff Week gehouden. Het TV Turnoff Network biedt onderwijzers een cursus van vier weken waarin ze leren hoe ze kinderen minder kunnen laten kijken en meer laten lezen. Want televisie maakt kinderen dikker, dommer en agressiever, zo gelooft de Amerikaanse organisatie, die onder meer verwijst naar 3.600 studies die de afgelopen 40 jaar stellen dat geweld op televisie leidt tot meer geweld in het dagelijks leven.