Afspreken met ex en nu?

Een tijd geleden had ik een vraag overgesteld dat mijn relatie is afgelopen omdat hij ging studeren in een ander stad. Door de afstand en de stress maakte hij het uit. Hij heeft het ook erg druk. Ik wil hem heel graag terug!
Ik kwam er achter dat hij toch nog wel iets voor me voelt. Hij zat weer met zijn handen in het haar. Gister had ik met hem afgesproken. Voor de gezelligheid, als vrienden. In zijn studeerplaats. Eten, wandelen op zijn kamer rondbrengen. Het was leuk, veel gelachen! Er heerste ook overduidelijk spanning. maar ik trok een grens en hij ook. Toen ik weer in de trein naar huis zat kreeg ik een smsje van hem; het was gezellig, hopelijk vond jij het leuk. fijne terug reis. groetjes
ik wil hem weer heel graag zien. Ik weet ook niet wat ik er van kan verwachten hoor. We hebben het er ooit over gehad dat een relatie beginnen niet zomaar kan.
En nu? zal ik hem 1 van deze dagen smsen of die weer iets wilt afspreken? en dan wat? zal ik dan iets proberen... of moet ik het van zijn kant af laten komen... en het gevoel terug laten brengen.
We hebben veel geduld gehad. 2 maanden elkaar niet gezien. Toen tegen gekomen. elkaar gezoend. spijt hebben. en nu weer afspreken..

thx voor alles!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Hij wil je niet kwijt, zoveel is zeker. Ik denk dat hij echter nerveus werd van de verplichtingen die horen bij een vaste relatie.
De energie die hij daar in moet steken is een belasting en kan hij niet overzien zeker niet nu hij verder weg woont en zich op zijn studie moet richten.
Nu hij je geen verantwoording meer schuldig is voelt hij zich prettiger en hij laat je in ieder geval wel weten dat hij nog veel voor je voelt.
Geef hem de ruimte maar vooral de tijd en het komt wel goed met jullie.
Mannen hebben vaak meer tijd nodig om alles op het relatie-vlak te overzien.
Vrouwen hebben dat van nature meegekregen lijkt het soms wel.
Dit is mijn visie maar er is natuurlijk een kans dat ik het helemaal verkeerd inschat. Dat spijt me dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het is duidelijk. Het is je ex niet. Het is nog steeds je vriend.
Niets mis mee.
14 jaar geleden
vraag jezelf af: Is er iets fundamenteels verandert in de situatie waar jullie je in bevinden. Als het antwoord 'nee' is, dan is er een grote kans dat hij na een paar maanden fun de stekker er weer uit trekt. Dus die vraag zou ik hem eerst stellen: Wat is er verandert. En op basis daarvan bepalen hoe eea verder gaat.

Of je kan zeggen: Fun is leuk, en ik ga voor de fun, zonder commitment. Maar dat is afhankelijk van wie en hoe jij zelf bent. Dat kan een goede vriendin beter beoordelen dan een anoniempje op een forum...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacht af en doe niets... Jij moet niets doen... Als het een goede is, dan komt hij naar je toe en is hij de ware niet, dan blijft hij weg... Je moet als vrouw altijd de man laten geloven dat hij jou versiert heeft... Zo moet dat, vrouwen weten dat het anders is, maar mannen zijn zo slim niet... Dus helaas voor jou, afwachten tot de prins op het paard voorbij komt en je kust...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij stress heeft en dat soort andere problemen kan hij blij zijn dat hij iemand heeft die van hem houd zoals jij dat doet... als jullie het samen zien zitten (alsnog) dan zal dat zich automatisch openbaren. Bij wie het initiatief ligt hangt af van te veel verschillende factoren. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen; het is nogal een specifiek probleem :p In ieder geval veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat het initiatief aan hem, hij heeft het uitgemaakt. Als hij je echt terug wil, moet hij moeite voor je doen en echt voor je kiezen. Pas op voor een afhankelijke situatie of een knipperlicht relatie, dit is heel vervelend en geeft veel onzekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord!
Je ex zit nog steeds in je hart, dan kan je 2 dingen doen of je laat het hierbij en krijgt later spijt, of je volgt je hart.

Gewoon gezellig afspreken en lekker veel met elkaar praten, en bedenk allebei wat het met jullie heeft gedaan de periode zonder elkaar. En wat je kan verwachten van de ander als jullie toch weer verder gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag voor jezelf af of hij daadwerkelijk iets toevoegd in je leven zoja, laat je spontaniteit gaan.Wees blij met het kontakt en geniet ervan.Als het pijn doet voegd het niets toe en kwel je je zelf.Bescherm je zelf daar in en maak dan keuzes.succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed hoor
Doen!
En als 't blijft klikken: trek de stoute schoenen aan, ga desnoods dichtbij hem wonen, als samenwonen er niet direct in zit. Een goede relatie is belangrijker dan een goed betaalde baan - als dat de reden zou zijn dat je momenteel niet zomaar wilt verhuizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens :)
Poeh, een paar dingen ter overweging:
1. Wil je hart dit of wil je hoofd dit? Soms is alle liefde van de wereld nog niet genoeg om 2 personen samen te laten "werken". Dan levert een hereniging alleen maar nog meer ellende op. Wat gaat er anders als het nu weer goed zou komen?
2. Zoek na wat jullie willen. Is dit voor hem een "booty call" of komt er ook echt weer een relatie van? Je voelt hier teveel bij om gewoon een beetje met je te laten spelen. Als er "meer van komt" heb je recht op duidelijkheid.
3. Hij heeft je pijn gedaan door het uit te maken. Stap daar uit liefde niet zomaar overheen. Als hij echt nog wat voor je voelt moet hij je het vertrouwen kunnen geven dat het deze keer anders gaat.
4. Hij maakte het uit, dus het is zijn verantwoordelijkheid om initiatief te nemen als het weer wat wordt. Geef ook duidelijk aan tov hem dat je dat verwacht. Het was niet jouw idee om het uit te maken, jij bent niet van gedachte veranderd. Laat hem je overtuigen van zijn liefde. Ben geen schoothondje. Dat is niet goed voor je zelfvertrouwen.

Conclusie: Er zijn enkele dingen die je voor jezelf op een rijtje moet krijgen, wat dingen die je bij hem neer moet leggen, en daar moet je van hem een "bevredigend" antwoord op krijgen.
Het klinkt allemaal behoorlijk zakelijk, maar als dit weer echte liefde moet worden en niet zomaar een scharrel, dan moeten deze dingen op tafel komen. Het is wel jouw hart en daar moet je zuinig op zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon weer wat mee beginnen?
het is toch duidelijk dat jullie nog steeds gek op elkaar zijn?
is gewoon goed hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil je en wat heb je daarvoor over?

Het laatste wat je moet doen is "mind games" gaan spelen. Doe gewoon wat je hart je ingeeft. Dat is meestal toch het beste. En als het fout afloopt dan kan je tenminste zeggen dat je er alles voor hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De afstand en de stress zijn volgens mij niet veranderd. Dus als je nu weer wat met hem begint, loop je kans dat het daar weer op stukloopt. Als je dat accepteert - gewoon lekker doen.