Wanneer kunnen wij negatieve eigenschappen van een partner niet accepteren?

Zegt dit iets over de relatie..
Of zegt dit iets over jou

Kortom waarom kunnen we het wel bij de één en niet bij de ander?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit jouw allerlaatste vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom kunnen sommige mensen ALLEEN MAAR vragen stellen over relaties e.d..........................????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje theebeker ... alweer een vraag over relaties?
Misschien moet je je eens concentreren op andere leuke zaken (sporten, studeren, punikken, ..), dan komen die relaties vanzelf wel.
Cryofiel
14 jaar geleden
Hee, ALWEER een allerlaatste vraag? Theebeker, eerlijk gezegd kan ik je niet meer serieus nemen. Ik heb bij eerdere vragen geprobeerd je te helpen. Nu blijf je maar doorzagen over dat onderwerp. Vertel eens eerlijk, zijn dit echt dingen waar jij als persoon mee worstelt? Of ben je een werkstuk over relaties aan het schrijven voor school, of voor je studie? Of worstel je als persoon met deze kwesties, en heeft je psycholoog/psychiater je gevraagd je gedachten eens op een rijtje te zetten, in de hoop dat je op die manier een aantal dingen een plaats kunt geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben eerlijk gezegd bij de vorige zevendelige vraag al afgehaakt.......
Ga met al die adviezen eerst eens iets DOEN (lezen ofzo, of proberen toe te passen), Wij kunnen geen ideale partner voor je kleien hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.marteroemer.com/online-psycholoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, een online psycholoog. Leuk gevonden Marleen.
Helemaal leuk, dat ene zinnetje: "Emails worden binnen drie werkdagen, na ontvangst van betaling, beantwoord." Straks is dit een site van haar en zijn wij de vragen van haar patienten aan het beantwoorden :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn al ettelijke honderden euro's verder, hoor !

Antwoorden (3)

Als jij je zelf accepteerd komt het vaak voor dat jij ook een ander kunt accepteren.Dan denk je ach ja zo werkt dat bij hem of bij haar,of dat is typisch iets voor hem of voor haar ,of voor mij .Dan kan je er in sommige gevallen zelfs om lachen.

Toegevoegd na 2 minuten:
oeps ik vergat te lezen "niet" , hier komt het antwoord ,als je grenzen zijn bereikt en wanneer het dus niet goed voelt...bescherm je zelf!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst bij jezelf accepteren, dan kun je het van die ander hebben, of het je partner is of levenspartner maakt niet uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een negatieve eigenschap van je partner (in jouw ogen dan, want hij kan er zelf wel héél anders over denken....) bij je partner bekend is, omdat je erover gepraat hebt met elkaar, en je hebt aangegeven dat jij een beetje moeite hebt met die eigenschap, kan het heel goed, dat je partner probeert zich aan jou aan te passen. Ik ben bijv. ontzettend chaotisch en rommelig, en mijn ex werd er gék van......Maar als het dus bekend is, maar er wordt helemaal niets mee gedaan, of het wordt nog een stukje erger, dan kan het zijn dat het je dermate de neus uitkomt, dat er regels worden afgesproken. Worden die regels dan overtreden, kan het zijn, dat jij niet meer bereid bent het te accepteren.
Ik ruimde op als een idioot, vond het huis net een toonzaal op de woonboulevard, maar het was nooit goed genoeg voor hem - een opengeslagen tijdschrift vond hij al 'rommel'....
Dus als je in je kennismakingstijd al eigenschappen in je
partner ziet, waar je helemaal kippenvel van krijgt, doe het elkaar dan niet aan in één huis te gaan wonen. Je moet je natuurlijk aanpassen aan elkaar, maar denk nooit, dat je je partner wel zult veranderen, als jullie eenmaal samen zijn......forget it : je kunt een mens nóóit veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, maar wat zul jij je als een olifant in een porceleinkast hebben gevoeld! Good for you dat het inmiddels je ex is. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, er is sindsdien al héél veel water naar de zee gestroomd !!