Misschien is hij niet zozeer 'lui', maar ziet hij er vreselijk tegen op om dingen te doen die 'moeten', en die hij voor zich uitschuift....Bijv. de schuur of de zolder opruimen, of zijn keukenkastjes eens uitmesten op 'over-de-datum'dingen.
Pak die dan eens samen aan - al kletsend en met een grote pot koffie/thee is dat een prima-klusje om eens even samen te doen, en hij is dan beslist enorm voldaan en opgelucht als hij zonder levensgevaar zich weer kan bewegen of z'n kastjes opendoen, zonder dat de helft van de inhoud hem tegemoet komt, en hij ze dus bij voorbaat maar dicht laat....
Mijn zus en ik moeten onze vader vaak dwingen tot zijn geluk, wat dit soort zaken betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Vraag hem waarom dat hij lui is... En laat je vader vragen waarom jij dat wil weten... Daar kun je uren en dagen mee vullen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een leuke actie film huren , en gezellig film kijken.

Verder ken je hem beter dan ons, dus je verzint vast wel iets :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat m'n deze site zien..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag hem waar hij zin in heeft,en zeg dat je geen zin hebt om lui op de bank te gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga een gesprek aan met je vader, en zeg wat je er van denkt. En dat je graag iets leuks met hem wilt gaan doen. Misschien denkt hij dat het allemaal goed gaat zonder dat hij het zelf weet.

Zoek samen een interesse. Ga allebei iets opschrijven zonder dat je het weet van elkaar. Dan ga je het bekijken en misschien komt er iets heel verrassends uit wat je niet weet van elkaar.

Vissen,
tuinieren,
je kamer samen aanpakken.
spelletje,
bioscoop,
lekker uit eten dan heb je gelijk tijd om samen te babbelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken dit wel van mijn zoons, hun vader woont ver weg dus vrienden opzoeken gaat dan niet. Hun vader doet wel vanalles maar toch slaat daar de verveling eerder toe als thuis.
Hier gaan er altijd studie boeken mee of andere opdrachten van school als je je dan toch verveeld kan je beter iets nuttigs doen.
Ik ken verder jouw interesses niet dus is het moeilijk om daar iets over te zeggen. Wat doe je als je niet bij je vader bent?
Kan dat daar bij je vader ook? En heb het er met je vader over dat je je zo verveeld als je bij hem bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft hij geen hobby? Toon interesse en laat hem erover vertellen of ga samen aan de slag ermee. Als hij ook daar te lui voor is, kijk in het regionale krantje wat er te doen is, muziek uitvoeringen of toneel of tentoonstelling en ga daar met hem naar toe. Je kunt hem ook de keuken inslepen en samen gaan koken of doe een kaartspel of bordspel met hem. lekker hapje en drankje erbij. Als hij toch creatief is, halen jullie kerstkaarten en ga ze zelf maken met hem. Heeft hij ze alvast in huis. Je kunt ook samen met hem een fotoalbum inplakken, want als hij lui is, ligt er vast nog wel een stapels niet ingeplakte foto`s. Het is ook leuk samen dan weer herinneringen op te halen.
amc
14 jaar geleden
Lekker op de bank, toastjes, hapjes erbij en een goeie film.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het hierbij van belang is hoe oud jij bent en misschien zelfs hoe oud jouw vader is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaat, ik weet daardoor niet wat voor'n antwoord ik moet geven...