Een mens in een verkeerd lichaam ,word je zo geboren of is er een andere oorzaak?

Is een ziel dan verkeerd gereincarneerd(als je daar voor open staat) of komt de mens daar later pas achter?Want ik heb wel gehoord dat een kind van hele jonge leeftijd al zoveel eigenschappen vertoond wat niet bij het geslacht hoort ,dat je gauw gaat denken dat het kind geboren is in het verkeerde lichaam.Ik bedoel dan echt duidelijke tekens, die ook door doktoren zijn bevestigd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

Sekse wordt voornamelijk bepaalt door je hersenen... Is de drug tussen links en rechts dik dan heb je een vrouwenbrein... Is je lichaam man en de brug dik, dan heb je een probleem... (Erg simpel gesteld)...

Wist je dat je elke dag reïncarneert, elke morgen?

Klopt het zit er al bij de geboorte in, de sekse... Het zijn levensvatbare foutjes van de natuur, grotere fouten worden er tijdens de zwangerschap uitgewerkt, maar kleinere, levensvatbare foutjes blijven bestaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix, kan je meer uitleggen hoe dit zit:
"Wist je dat je elke dag reïncarneert, elke morgen?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke nacht zit jij niet in het vlees, want je slaapt... Dan wordt het wakker en ontdekt een lichaam, dan een identiteit en dan een wekker die afloopt... Dat is incarneren, en dat doe je elke dag, elke morgen... Is het niet zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is zo. Is het ontdekt EEN lichaam, of je lichaam. Wissel je ook. Dus dat je in een ander lichaam weer opstaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het fluïde-koord voorkomt vergissingen... en ja je ontdekt een lichaam, want de identificatie heeft nog niet plaatsgevonden... Zo gaat dat ook met babies, maar dan veel langzamer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk. Weer wat geleerd, thanks. Heb het koord eens ervaren, was toen bang dat het ging breken. Maar het hield stand. Zou het koord kunnen breken, als je een uittreding hebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Maar als je dat bewust doet, weet dan wel WAT je doet... Zie je nu dat ik niet uit mijn nek lul... Ik geef niets om wat ik zeg, of het klopt of niet, hij die horen kan weet dat het klopt wat ik zeg, ook al heb ik missers soms... En ik kan onwaarheden spreken over triviale zaken, maar niet, en dat weet je, dat voel je over de echte zaken van het leven... Zo dat moest er even uit... Welkom gdanoniem... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gebeurde in een trans/meditatie. Ben toen wel verder gegaan en het is goed gekomen. Goed zo, dat lucht op he... Ik vind dat jij je manier van antwoorden ook heb aangepast. Ik heb ook helemaal geen moeite meer met wat je schrijft. Misschien door je andere afbeelding:-)
Nu denk ik soms, zo een wijsheid, van zo een onnozel jochie.
Goed zeg die openstaande mond.
Ik ken er eentje. Een jongen in een meisjeslijf. Vanaf het moment dat hij kon praten corrigeerde hij zijn ouders. Ik ben een jongen, zei hij dan. Hij wilde alleen jongensspeelgoed en vertoonde jongensgedrag. Op school gaf hij gedragsproblemen als de leerkracht de jongens en andere opdracht gaf dan de meiden. Voor zijn omgeving is hij altijd een jongen geweest; ook voor zijn ouders die het wel heel moeilijk vinden.
Hij krijgt nu puberteitremmers en ik weet zeker dat hij de stap gaat zetten als hij oud genoeg is. Hij kan niet anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
vroeger werd daar nooit over gepraat en kwam dat bij niemand op
maar hoe ouder ik wordt hoe meer ik er gewoon achter kom dat ik in het verkeerde lichaam ben geboren , waarom zou ik anders alle vrouwen dingen zoals, kleding , lingerie , schoenen, ondergoed , winkelen , damesbladen , opmaken, leuk vinden ?
Ik weet dat sommige mensen heel ongelukkig zijn in het lichaam waarin ze geboren zijn. Er is de variatie tussen mensen qua verhouding tussen mannelijke en vrouwelijke kenmerken in een persoon. Toch zie ik dit hoofdzakelijk als een psycholgisch probleem, veroorzaakt door cultureel bepaalde normen over wat typisch mannelijk en vrouwelijk is.
Andere culturen (bv India) kennen maatschappelijk geaccepteerde gedragsvormen voor mannen die zich (ook) vrouw voelen.
Maar ik heb makkelijk praten, want als je als mens met dit dilemma zit kan dat je enorm beperken in je levensvreugde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat de medische kant betreft:
volgens de Wikipedia encyclopedie heet dit een geslachtsidentiteitsstoornis of genderdysforie. Het is een psychische aandoening waarbij iemand zich enerzijds ongemakkelijk voelt bij de geldende normen voor zijn of haar sekse en zich anderzijds aanhoudend identificeert met het andere geslacht. De symptomen zijn vaak al op jongere leeftijd waar te nemen.
In het artikel 'Ik zit in het verkeerde lichaam' op kennislink kun je meer lezen, o.a. over de oorzaken. Het VU medisch centrum in Amsterdam doet veel onderzoek op dit gebied, zie de derde bron.
Reincarnatie daar moet je voor openstaan, misschien dat iemand anders daar meer van weet.
(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag me altijd af of het niet door de rolverdeling in de maatschappij komt. Zou een kind dat opgroeit in een omgeving waarbij geen onderscheid wordt gemaakt tussen man en vrouw ook het gevoel hebben in het verkeerde lichaam te zitten? Is het probleem met dat lichaam echt de basis?

Of is het een probleem met hoe wij verwachten dat jongens en meisjes zich horen te gedragen, en wil zo'n kind bij de andere groep horen, en wordt het lichaam dan uiteindelijk het probleem omdat hem/haar op basis van lichamelijke kenmerken wordt verteld dat hij/zij niet bij die groep kan horen of zich op een bepaalde manier hoort te gedragen?
Ik heb er geen idee van, ben er wel altijd benieuwd naar geweest.

Geeft geen antwoord op deze vraag, maar wel heel mooie film over dit onderwerp: Ma vie en rose (niet verwarren met La vie en rose!), over een klein jongetje dat zichzelf als meisje ziet. Prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar, in een documentaire kon je zien dat de natuur dit expres doet om de voorplanting een beetje te remmen als er te veel is van een 'diersoort'.
Het is ook te zien bij dieren.
Het zit dus echt in een "foute" kronkel in de hersens.
Dit is dus echt van bij de geboorte al bepaald.
Tussen haakjes, ik geloof ook in reïncarnatie.
Een beetje pessimistisch maar ik geloof echt dat ik een slecht mens/dier ben geweest in mijn vorig leven en dat dit hier dus hel is.
Groetjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Monique!
Wat een inspirerende reactie.
Waaw ik ben blij dat jij het zo mooi kan zien.
Natuurlijk zijn er heeeel veel goede dingen aan het leven.
Wij hebben net aan gezinsuitbreiding gedaan.
Dat op zich is al een prachtig wonder.
Ik ben blij dat je mijn mening respecteert en er mij geen negatieve duim voor geeft.
Je zal wel gemerkt hebben dat ik niemand wil kwetsen of shockeren.
Zoals ooit een leerkracht gezegd heeft : het leven is absurd en zinloos want alles is eindig, alles wat we doen is bezigheidstherapie wachtend op de dood Maar dit vind ik wel heel erg negatief klinkend haha.
Menig man vond dit ongepast aangezien hij een godsdienstleerkracht was.
Ik hoop dat ik mijzelf zoals jij ook ooit zal waarderen en respecteren.
Ik denk dat het in deze maatschappij heel moeilijk is.
Bedankt voor jouw reacties.
Groetjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel Monique, ik kan met trots zeggen dat ik nog nooit drugs, pillen enz aangeraakt heb.
Ik ben er heel erg tegen.
Ik moet wel zeggen dat ik opkijk naar die mensen die hun masker zo goed op kunnen houden. Echt waar.
Geef toe, dat is ook dapper eigenlijk, vind je niet?
Op de een of andere manier kan je er anderen ook mee helpen denk ik..
En wat je over die negatieve gevoelens zegt daar ben ik het heeeeelemaal mee eens. Maar ik heb het nog paar pas ontdekt hoor...
Ik zou nu ook niet direct zeggen dat ik wacht op de dood. Het zou niet mogen maar ik ben er toch wel bang van, van dat onbekende, weet je wel?
En over de kleine..
Het zijn er 2, 2 meisjes, 2 babypoesjes dat ik geadopteerd heb van het asiel..
het zijn schatjes, ik zou een foto posten maar dat gaat niet als reactie :-)
Aan kinderen ben ik nog niet toe, hoe ik er nu over denk zou ik niemand dit willen aandoen. Je zegt het zelf, het leven is moeilijk.. Hoe kan je dan (dit wetende) kinderen maken die ditzelfde moeten doorstaan?
Weet je dat meer dan 50% van de kinderen gepest worden?
En als je dat hoort van die verkrachters op het nieuws? En terroristen, oorlog daar en daar...
Jaja ik hoor het je al zeggen.. Kom dan de deur niet meer uit hoor..
Nee ik begrijp gewoon niet dat je je eigen kind dat wil aandoen allemaal.. wil je je kind dit allemaal niet besparen? Nou.. Groetjess
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHA, ik heb me nog nooit zo begrepen gevoeld :-)
Mijn vriend en ik wij denken er allebei zo over.
We sluiten het ook niet uit, als we zeker weten dat we van ons uit ons kind een goed leven kunnen bieden en we in een ietwat nette buurt wonen met genoeg ruimte denken we er nog wel even over na..
Want ik heb (tot ik verstand kreeg) altijd kinders gewild.
Er is inderdaad volgens mij ook overal een reden voor.
Zoals dat we dingen meemaken om sterker te worden en dingen in de toekomst beter aan te kunnen..
Of andere dingen beter te leren appreciëren.
Och het leven is iets ingewikkeld als je 't mij vraagt.
't Is eens fijn om er wat over te keuvelen zoals nu :-)
Groetjes!