Waarom beseffen mensen later dat hun beste vriend of vriendin hun partner is met wie ze hun leven willen delen?

Vaak hoor je dat de relatie eerst alleen gebaseerd was op een goeie vriendschap. Later realiseren ze zich pas dat dit de man of vrouw met wie ze de rest van hun leven willen delen. Hoe kan het dat ze dat pas later beseffen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (6)

Heel vaak is dit ook niet zo. Tegenover deze gevallen staan bijvoorbeeld ook heel veel vriendschapsrelaties die stuk zijn gegaan omdat er een seksuele lading bijkwam. En heel veel liefdesrelaties die zijn begonnen met een flirt in de kroeg.

Ik hou het op kans. Waarbij de kans groot is dat tussen je vrienden zich ook iemand bevindt tot wie je je aangetrokken voelt.

Oja! En dan zou ik nog de relaties vergeten die pas kunnen beginnen als bij één van beiden net de relatie is beeindigd. Dan blijkt die goeie vriend ineens ook een serieuze optie als partner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze eerst alleen vrienden willen zijn. Later is de behoefte om deze stap te maken. Zoals gezegd hoor je ook vaak dat dit andersom is. Een relatie ontwikkeld zich, soms groei je juist naar elkaar toe soms groei je uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat op dat moment zoals zo mooi wordt gezegd de VONK nog niet is overgeslagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat in het begin ( de vriendschap ) niets hoeft en moet , en mensen dat óók erg prettig vinden. Omdat er niets hoeft en niets moet , kan het wederzijdse vertrouwen uitgroeien naar iets waarbij ook affectie voelbaar is en dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je gaander weg steeds meer met de ander verbind, teminste zo is het met mij gegaan.
Ik kan er steeds weer ontroerd van raken hoe fijn ik het vind dat ik zo van mijn partner mag genieten en hij mijn beste vriend is.
Het lijkt heel gewoon maar het is er toch niet zomaar.
Ik ben er dankbaar voor dat het me overkomen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kan de vriendschap heel goed zijn, en heel close. Dan kun je bijna bang zijn om deze om te zetten in een relatie. Want als de relatie dan niet lukt is de kans ook groot dat je je beste vriend(in) kwijt bent.