Natuurlijk kan dat.
Mensen zijn niet allemaal "groepsdieren", maar ook niet iedereen is een einzalganger (?).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Einzelgänger:
http://de.wikipedia.org/wiki/Einzelg%C3%A4nger
Natuurlijk wel , waarom immers niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut...

Ik ben een bewust vrijgezell(ig)e meid en heb een fantastisch sociaal leven. En daarbij komt dat ik ook geen gezeur aan mijn hoofd heb van een partner die je geluk goed kan verzieken...

Ofwel: Je mag dit niet. Je mag dat niet. Je mag zus niet. Je mag zo niet. Et cetera...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
me 2
ja reken maar van wel!
ik woon nu 10 jaar alleen, en dat bevalt uitstekend.
lekker je eigen plan trekken.
en als ik eens iemand wil zien, of samen met iemand iets leuks wil ondernemen, dan zijn daar m'n vrienden en vriendinnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
als ik echt alleen zou zijn, dus zonder vrienden en familie, dan zou ik het wel een stuk moeilijker vinden om plezier te hebben in het leven.
14 jaar geleden
Natuurlijk!Je kan alles zelf bepalen,je hebt vrijheid om te doen en te laten wat je zelf wilt.Als je behoefte hebt aan gezelschap nodig je gezellig iemand uit of gaat op bezoek.Maar je hoeft niets !
amc
14 jaar geleden
DE werkelijkheid en de waarheid is dat je altijd al alleen was... Ben jij ooit NIET alleen geweest, of heb je jezelf steeds wijs gemaakt dat deze situatie er een was waar je niet alleen was en een andere situatie er een was waar je wel alleen was... Ik zal je een publiek geheim vertellen, Jij bent altijd alleen... Want in jouw ervaring is er altijd maar één en dat ben jezelf... Anderen die komen en die gaan, maar jij was er nooit niet... Jij bent nog nooit wakker geworden dat jij er zelf niet was... Dat was zo en zal altijd zo blijven... Maar kinderen, als je die hebt, die verschijnen steeds weer in je omgeving, dat houdt maar niet op... Relaties die verschijnen steeds maar weer in je omgeving, bazen en collega´s die verschijnen maar steeds weer in je omgeving... Maar dat komt en dat gaat elke keer weer... Maar jij bent er altijd...

En ik zeg je iets wat waar is moet er altijd zijn en is er nooit niet... Dat was nu net wat we uitgevonden hadden, dat ben jij, dat is dus waar, zo waar als een olifant zal ik maar zeggen en al die andere verschijningen die zijn niet waar want dat fluctueert steeds...
Dus de waarheid is jij bent waarlijk AL EEN... Zie je dat ik het nu anders schrijf AL EEN... en dat is zo..

Dus kun je gelukkig zijn alleen, je bent alleen en AL EEN... dus zeer gelukkig ben je als je dit kunt begrijpen... en dat lukt altijd en als het lukt ben je gelukkig... ge-luk-kig...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker,

Werkelijk geluk is iets wat alleen maar te vinden is binnen jezelf.
Externe factoren zouden daar geen invloed op mogen hebben. Dat zal je in ieder geval niet moeten toelaten. Het gaat om JOUW geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of er succesvolle kluizenaars bestaan kan je onmogelijk weten. En of ze gelukkig zijn kan je ze niet vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je gelijk kluizenaar, als je je kan vermaken in je eentje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als je zo af en toe jezelf vermaakt ben je geen kluizenaar. Ik las de vraag als ‘alleen op de wereld’, en of je dan gelukkig kan zijn.
Als je met 'alleen' bedoelt 'zonder relatie', dan kun je zeker gelukkig zijn.
Als je met 'alleen' bedoelt 'alleen op de wereld', dus zonder familie, vrienden, kennissen, dan is het niet onmogelijk om gelukkig te zijn, maar daar moet je wel tegen kunnen.

Als je vrij bent, heb je minder last van ringen:
vriendschapsring, verlovingsring, trouwring, ontbering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteindelijk kun je alleen "alleen" gelukkig zijn.

Zie antwoord Xinix.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet?
Zelf wordt ik eerlijk gezegd een beetje moe van die mensen die je medelijdend aankijken als je zegt dat je single bent. Ik vermaak mezelf prima alleen. Kan zelf bepalen wat ik ga doen, wanneer ik het ga doen, hoef niets te overleggen. Totale vrijheid.
Als ik dan weer kijk naar vrienden van me die wel een relatie hebben... alles moet overlegd worden, nooit kunnen ze spontaan tot iets besluiten. Nee, ik denk dat ik gelukkiger ben dan zij (hoewel ze er zelf ongetwijfeld anders over zullen denken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hangt van de persoon af..
wat voor ervaringen je hebt gehad in je verleden. de 1 denkt dat ie niet alleen kan zijn en de ander gaat fluitend in z'n eentje door et leven , Uiteindelijk denk ik niet dat we hier op aarde zijn om alléén te genieten maar samen met iemand. !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan dat maar alleen als je geluk deelt met je omgeving, zonder contact bestaat er niets!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt gelukkig zijn alleen als je er wel zelf voor kiest. Er zijn mensen die graag samen zijn, maar waar dit om de een of andere reden toch niet bij lukt. Deze mensen zijn dan niet gelukkig alleen.
Overigens... wat is alleen? Bedoel je met alleen: Zonder partner, of bedoel je met alleen: Zonder verdere sociale contacten?
Want volgens mij is het niet mogelijk om gelukkig te zijn als je volledig als kluizenaar leeft, dus alleen en zonder sociale contacten.