Op welke leeftijd krijgt een baby tranen als hij huilt?

Ik kan me niet herinneren dat mijn kinderen tranen huilden toen ze een heel kleine baby waren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het heeft te maken met de ontwikkeling van de traanbuisjes, maar bij sommige kindjes kan het echt heel lang duren.
Gemiddeld 6 tot 8 weken.
Bij sommige nog langer,maar anderen hebben de eerste dag al een traantje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij huilen van pijn heeft ook een baby van een paar dagen oud zeker weten echte tranen. De eerste paar dagen heb ik ze niet gezien, maar toen had hij waarschijnlijk ook nog geen pijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze zoon is veel te vroeg geboren. Hij heeft moeten 'uit rijpen' in de couveuse. Vanaf dag 1 heeft hij traantjes gehad (ik vond dat als pasbakken moeder heel erg moeilijk om te zien, want ik mocht hem niet zomaar tegen mij aan drukken)