Wat kan je allemaal met je gevoelens doen als je niet de tijd hebt om er aandacht aan te geven?

Stel.. je bent zo druk bezig met je studie en hebt daardoor geen tijd om je partner oprecht aandacht te geven. Je wilt er helemaal voor gaan en dit kost toch echt een jaar tijd. Schakel je hierdoor je gevoelens uit of leer je jezelf iets aan of heeft het allemaal helemaal niets met dit te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je kiest tussen je hart en je verstand, en je volgt niet je hart maar je verstand. In het begin zul je nog schuldgevoelens hebben, zeker wanneer je partner laat merken dat hij/zij er last van heeft. Maar uiteindelijk zal dit vervagen.
Pas wanneer de studie klaar is ga je misschien spijt krijgen over je aanpak.
Maar uiteindelijk gaat het om wat jij op dat moment het belangrijkste vindt, en dat kun je ook met je partner overleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer vooral in het moment te leven.... (Eckhard Tolle)

Als je studeert, dan geen schuldgevoelens hebben over wat je *eigenlijk* zou moeten doen met al die anderen.

maar OOK: Als je aandacht aan partner en familie en vrienden geeft: dat dan ook echt *helemaal* doen en er HELEMAAL zijn!! En niet met je gedachten je tentamens voorbereiden of denken "ik moet nu studeren'.

*Werkelijk* aandacht hebben. Dat is niet makkelijk, maar als je besluit het te kunnen, dat kun je het echt. Ga maar oefenen, dan zul je eens zien.

Als je werkelijk aandacht aan hen geeft, dan zul je zien dat daarop ook gereageerd word: men is er blij mee en ze laten je gemakkelijker met rust op andere momenten.

Het is niet een jaar "wat je door moet komen" Elk jaar van je leven is een kostbaar geschenk. Niet zomaar laten voorbij gaan.... Je zal later op deze tijd terugkijken en bedenken dat het een mooi jaar was:) En: toekomstige herrinneringen MAAK JE ZELF. Wat wil je dat ze zijn? Daar werk je NU aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een relatie goed is, helemaal goed, dan kan alles, als een relatie niet helemaal 100% is, kan in feite niets...

Dit is een vuistregel... Dus uitgaande van dit feit kan ik alleen zeggen dat je relatie niet 100% goed is... Anders werd het aan beide kanten gedragen dat jij even minder aandacht hebt voor je partner...

Dus dan kun je aan de slag... Of uitmaken of... ja er zijn genoeg manieren om er wat aan te doen... Dus doe er wat aan...

De oplossingen die jij aandraagt, daar kan ik nix mee... Gevoelens uitschakelen, dat kan ik niet, dus dat is geen optie... Jezelf iets aanleren, ken ik in dit opzicht ook al niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als mijn voorganger wil ik het ook over die 100% hebben.
In mijn optiek is de 100+% helemaal niet goed. Er werk je jezelf kapot. Je wilt dan toch niet stuk zijn?

100% voor je studie, betekend helemaal niets voor jezelf. Voor wie doe je die studie eigenlijk. Voor jezelf toch. Dus als je 5 jaar studeert, heb je dan 5 jaar niet jezelf gehad?
Zonde van die 5 jaar, in mijn optiek.

Sommige mensen hebben niet eens 5 minuten. Ze willen zo kort mogelijk op de plee zitten. Hebben elk gaatje gepland in hun agenda. Niet ontbijten. Niet in de file. Zelf geen 5 minuten kan eraf. Allemaal zonde van de tijd.
Ben jij ook zo iemand?

Dus ik zou af stappen van die 100%. Doe in alles 80%, dan hou je overal 20% over. Voor wie, in eerste instantie voor jezelf.
Doe je dan 80% minder resultaat in je studie. Waarschijnlijk. Maar je slaagt nog steeds. Cijfers doen er helemaal niet toe voor de werkgever.
Met 80% stress je minder, kan je dus helderder blijven denken, zal je beter en makkelijker je studie kunnen doen. Het loopt gewoon allemaal soepeler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind als je een partner hebt en er dus ook zelf voor gekozen hebt ,kun je inderdaad tijden hebben dat je het drukker hebt als normaal maar tijd ervoor maken om lekker iets leuks met elkaar te doen,al is het heerlijk ontbijten vind ik wel dat je moet doen....heb je daar problemen mee of zie je dat echt niet zitten,ben je misschien op dit moment niet toe aan een relatie...denk er maar eens over na