Gaat verliefdheid echt over of blijft het toch altijd wel een beetje bestaan?

Gister had ik al een vraag gesteld over eeuwige verliefdheid. Toch ben ik nog even gaan denken erover en vroeg me af voor de mensen die niet tot die 2 tot 3% horen of zei ook nog soms verliefdheid ervaren.

Dus.. let me know

Toegevoegd na 2 minuten:
En.. op welke dingen ben of blijf je verliefd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (9)

Mijn ervaring tot nu toe is dat het over gaat. Dan heb ik het niet over mijn huidige relatie. Ben vroeger zo verschrikkelijk verliefd geweest op een jongen. Ik dacht dat dat, nooit over kon gaan. Maar dat is dus wel zo. Wel blijft, de herinneringen waar je nog warme gevoelens van kunt krijgen. Maar dat is geen verliefdheid meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je vorige vraag niet gelezen, maar als je vraagt op welke dingen blijf je verliefd dan kan ik zeggen: op mijn kinderen blijf ik verliefd, dat zijn geen dingen maar mensen natuurlijk: maar zij blijven mij ontroeren en aangrijpen en nog steeds kan ik denken: wat zijn het toch een schatjes, ja ik ben nog steeds "verliefd" op ze. Net als toen ik zo voor eerst mocht ervaren, liggend in mijn armen na vier hele zware bevallingen.
Mijn kleinkind heb ik niet zelf gebaard, maar voor haar voel ik hetzelfde. Ze is een "kadootje" wat mijn hart elke keer sneller doet kloppen als ik haar weer zie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn relatie is verliefdheid overgegaan in houden van. Maar nog geregeld ben ik weer (smoor)verliefd op haar, dat gaat met vlagen en komt gelukkig nog heel vaak (al 20 jaar) inclusief de vlinders. En ook op onze kinderen blijf ik verliefd ondanks dat ik ze af en toe wel achter het behang kan plakken ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog regelmatig verliefd hoor.. en dat word ik om verschillende redenen.. zo lief als ie is als ie helemaal in coma ligt te slapen. ..of als ie me me soms aankijkt met een blik waar de liefde uitspreekt, of als ie zomaar onverwacht een uitje bedenkt op een onverwacht tijdstip, wakker voor me blijft als ik laat thuis kom, me belt als ie ongerust is over een trip die ik moet maken terwijl ie altijd zo stoer doet....of op zijn strakke bilpartij als ie voor me loopt tijdens onze wandeltochten!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefdheid is een gevoel dat aanvankelijk heel heftig kan zijn, maar dat uiteindelijk weer over gaat. Om dan op de meest vreemde momenten weer even op te laaien ; een blik, een gebaar, een woord, een gezellige avond....dat gaat nooit over. Maar het heftige gevoel van de beginverliefdheid, dat ebt heel langzaam weg om plaats te maken voor houden van. En daarvan is verliefdheid maar een klein, edoch leuk onderdeeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefdheid is spannend, en een beetje zorgeloos.
Ik kan nog verliefd zijn als mijn man iets spannends weet te regelen waar ik niets van weet. (en dat kan gewoon een avondje naar de bioscoop zijn waarbij hij oppas heeft geregeld). Helaas lukt dat niet zo vaak bij ons :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een klein deel is de verliefdheid na een aantal jaar weg, maar ik blijf wel altijd super trots op mijn partner en dat zegt ook wel wat. ik ben gevallen voor de brutale ogen, en stoer gedrag van mijn partner, en nog fijner is dat hij niet zo stoer is dan hij zich voordoet. het is gewoon een uitstraling, en dat hoort bij hem. maar hij is wel heel zorgzaam...zo lief! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd zijn is een voorportaal van liefde.Heel veel verliefde stellen komen nooit aan de vermeerderende trap van liefde toe.Al 35 jaar zijn mijn man en ik samen en elke dag krijg ik weer volop liefde.Hij vraagt elke ochtend of ik lekker heb geslapen.Hij legt een broodje voor mij uit de vrieser en zet koffie.Elke zondag ontbijt op bed.IK KAN NOG STEEDS ZO VERLIEFD OP HEM ZIJN DOOR DE RUST EN DE VEILIGHEID DIE IK BIJ HEM VOEL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat je verliefdheid wel blijft mits je aan je relatie blijft werken en het elke dag aanvoeld alsof het de eerste is,kost veel tijd maar het word nooit een sleur...het word wel minder natuurlijk maar dat is dat verliefdheid plaats maakt voor houden van....verliefdheid hoort bij het oppervlakkige stuk van je relatie en heeft meer te maken met de buitenkant vind ik en houden van heeft meer met het innerlijk te maken...